ФОРМУВАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ДЕВЕЛОПЕРСЬКОГО ПРОЕКТУ
Анотація
Стаття присвячена дослідженню актуальних питань застосування інструментів маркетингових комунікацій в ході реалізації девелоперського проєкту та визначенню етапів послідовності формування відповідного інструментарію. Доведена визначальна значущість маркетингових комунікацій підчас реалізації девелоперського проєкту. Розглянуто види цільової орієнтованості маркетингових комунікацій та їх направленість на взаємодію з різними групами стейкхолдерів. Побудована модель успішної комунікації з потенційними споживачами (покупцями, орендарями) об’єкта нерухомості. Запропонована послідовність формування інструментарію маркетингових комунікацій девелоперського проєкту, яка ґрунтується на застосуванні принципу Парето. В якості ключових показників оцінки інструментів маркетингової комунікації запропоновано використовувати показники, які відображають вплив кожного з інструментів на покращення обізнаності, збільшення довіри та вплив на рішення споживача.
Посилання
Багорка М. О. Комплексна аналітична оцінка маркетингової діяльності підприємств як основа прийняття антикризових управлінських рішень. Вісник соціально-економічних досліджень: Одеський національний економічний університет. 2023. № 1-2(84-85). С. 106–117.
Башинська І. О., Поповенко Н. С. Категоріальний апарат маркетингових комунікацій. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія : Економічні науки. 2012. Вип. 31(1). С. 236–240.
Белз О. Інтернет-інструменти в маркетингу. Вісник Львівського університету. Серія економічна. 2019. Випуск 56. С. 316–322.
Березюк В. О. Інструментарій маркетингових комунікацій в інтернет-середовищі: класифікація та специфіка використання. Ефективна економіка. 2021. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8824 (дата звернення: 08.02.2025)
Білецький І. В. Маркетингова стратегія суб’єктів будівництва житлової нерухомості на споживчому ринку. Проблеми економіки. 2022. №4. C. 133–139. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2022-4-133-139 (дата звернення: 08.02.2025)
Борисенко О. С., Фісун Ю. В., Ткаченко А. Я. Інструменти маркетингових інтернет-комунікацій як складник механізму управління. Інфраструктура ринку. 2020. Вип. 50. С. 85–91. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-14 (дата звернення: 08.02.2025)
Ілляшенко Н. С., Мельник Ю. М. Вибір маркетингових інструментів на основі матриці позиціонування «стадія життєвого циклу товару – ціна – стадія кризи». Вісник Сумського національного університету. Серія «Економіка та менеджмент». 2010. № 6/1. С. 133–139.
Зубченко В. В., Герасименко І. О., Осипенко Н. Н. Маркетингові комунікації в умовах війни: виклики та напрями впливу на купівельну поведінку. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-20 (дата звернення: 08.02.2025)
Лепа Р. М., Солоха Д. В., Коверга С. В. та ін. Маркетинг та менеджмент: методи, моделі та інструменти: монографія. Донецьк : ТОВ «Східний видавничий дім», 2012. 250 с.
Сало Я. В., Кочевой М.М. Маркетингові комунікації в умовах воєнного періоду: зміни та особливості. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-45 (дата звернення: 08.02.2025)
Цурська Б. Г., Бухта С. В. Новітні інструменти маркетингової комунікаційної політики. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". Серія : Економічні науки. 2020. № 10(1). С. 149–156.
Фісуненко П.А., Анферов А.А. Класифікації маркетингових інструментів та їх застосування в девелопменті. Науково-виробничий журнал «Бізнес-навігатор». 2025. Випуск 1 (78). C. 8–13. URL: http://www.business-navigator.ks.ua/journals/2025/78_2025/4.pdf (дата звернення: 08.02.2025)
Bahorka M. O. (2023) Kompleksna analitychna otsinka marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv yak osnova pryiniattia antykryzovykh upravlinskykh rishen [Comprehensive analytical assessment of marketing activities of enterprises as a basis for making anti-crisis management decisions]. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen: Odeskyi natsionalnyi ekonomichnyi universytet – Bulletin of socio-economic research: Odessa National Economic University, vol. 1-2(84-85), pp. 106–117.
Bashynska I. O., Popovenko N. S. (2012) Katehorialnyi aparat marketynhovykh komunikatsii [Categorical apparatus of marketing communications]. Zbirnyk naukovykh prats Cherkaskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu. Seriia : Ekonomichni nauky – Collection of scientific works of Cherkasy State Technological University. Series: Economic Sciences, vol. 31(1), pp. 236–240.
Belz O. (2019) Internet-instrumenty v marketynhu [Internet tools in marketing]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia ekonomichna – Bulletin of Lviv University. Economic Series, vol. 56, pp. 316–322.
Bereziuk V. O. (2021) Instrumentarii marketynhovykh komunikatsii v internet-seredovyshchi: klasyfikatsiia ta spetsyfika vykorystannia [Toolbox of marketing communications in the Internet environment: classification and specifics of use]. Efektyvna ekonomika – Effective Economy, vol. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8824 (accessed February 8, 2025)
Biletskyi I. V. (2022) Marketynhova stratehiia subiektiv budivnytstva zhytlovoi nerukhomosti na spozhyvchomu rynku [Marketing strategy of residential real estate construction entities in the consumer market.]. Problemy ekonomiky – Problems of Economy, vol. 4, pp. 133–139. Available at: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2022-4-133-139 (accessed February 8, 2025)
Borysenko O. S., Fisun Yu. V., Tkachenko A. Ya. (2020) Instrumenty marketynhovykh internet-komunikatsii yak skladnyk mekhanizmu upravlinnia [Marketing Internet communications tools as a component of the management mechanism]. Infrastruktura rynku – Market Infrastructure, vol. 50, pp. 85–91. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct50-14 (accessed February 8, 2025)
Illiashenko N. S., Melnyk Yu. M. (2010) Vybir marketynhovykh instrumentiv na osnovi matrytsi pozytsionuvannia «stadiia zhyttievoho tsyklu tovaru – tsina – stadiia kryzy» [Selection of marketing tools based on the positioning matrix “product life cycle stage – price – crisis stage”]. Visnyk Sumskoho natsionalnoho universytetu. Seriia «Ekonomika ta menedzhment» – Bulletin of Sumy National University. Series “Economy and Management”, vol. 6/1, pp. 133–139.
Zubchenko V. V., Herasymenko I. O., Osypenko N. N. (2024) Marketynhovi komunikatsii v umovakh viiny: vyklyky ta napriamy vplyvu na kupivelnu povedinku [Marketing communications in wartime: challenges and directions of influence on purchasing behavior.]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-20 (accessed February 8, 2025)
Lepa R. M., Solokha D. V., Koverha S. V. (eds) (2012). Marketynh ta menedzhment: metody, modeli ta instrumenty: monohrafiia [Marketing and management: methods, models and tools: monograph]. Donetsk: TOV «Skhidnyi vydavnychyi dim».
Salo Ya. V., Kochevoi M. M. (2024) Marketynhovi komunikatsii v umovakh voiennoho periodu: zminy ta osoblyvosti [Marketing communications in wartime conditions: changes and features]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 65. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-45 (accessed February 8, 2025)
Tsurska B. H., Bukhta S. V. (2020) Novitni instrumenty marketynhovoi komunikatsiinoi polityky [The latest tools of marketing communication policy.]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Seriia : Ekonomichni nauky – International scientific journal "Internauka". Series: Economic Sciences, vol. 10 (1), pp. 149–156.
Fisunenko P. A., Anferov A. A. (2025) Klasyfikatsii marketynhovykh instrumentiv ta yikh zastosuvannia v developmenti [Classifications of marketing tools and their application in development]. Naukovo-vyrobnychyi zhurnal «Biznes-navihator» – Scientific and production journal "Business Navigator", vol. 1 (78), pp. 8–13. Available at: http://www.business-navigator.ks.ua/journals/2025/78_2025/4.pdf (accessed February 8, 2025)