ВПЛИВ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ НА ІННОВАЦІЇ БІЗНЕС-МОДЕЛЕЙ ТА НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ПРОДАЖУ НА РИНКУ
Анотація
Стаття присвячена комплексному дослідженню впливу електронної комерції на еволюцію бізнес-моделей та інтеграцію новітніх технологій продажу в сучасних ринкових умовах. У контексті глобалізації та стрімкого розвитку цифрових технологій електронна комерція виступає ключовим фактором, що сприяє оптимізації бізнес-процесів, покращенню ефективності операцій та змінам у підходах до взаємодії з кінцевими споживачами. Особлива увага зосереджена на аналізі інноваційних технологій, таких як штучний інтелект, великі дані, автоматизація операцій та інші сучасні рішення, що дозволяють підвищити якість обслуговування споживачів, знизити витрати та забезпечити індивідуалізований підхід до продажу товарів і послуг. У роботі також розглядається вплив електронної комерції на зміну споживчих звичок, підвищення вимог до зручності та швидкості здійснення покупок, а також адаптацію бізнесів до цих змін для підтримки конкурентоспроможності. Окрім того, автори аналізують потенційні виклики, з якими стикаються компанії при впровадженні нових бізнес-моделей в умовах цифрової економіки, та оцінюють їхній вплив на ринок. На основі сучасних трендів стаття робить прогноз щодо розвитку електронної комерції, підкреслюючи значення глобальних економічних змін та майбутніх інновацій, які визначатимуть конкурентні переваги на ринку.
Посилання
Дергачова В. В., Колешня Я. О., Голюк В. Я. Цифрова термінологія у стратегіях. Сутність, місце та роль діджитал менеджменту. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2022. № 22. С. 114−117. URL: https://ev.fmm.kpi.ua/article/view/260165/256711
Ковальова О. М., Кірсанова В. В. Основні форми інтернет-торгівлі: особливості, переваги, недоліки. Економіка та держава. 2020. № 7. С. 85–92. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.7.85
Червона О. Ю. Тенденції розвитку електронної комерції. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2020. Вип. 39. С. 65–68.
Шостак Л., Милько І., Павлова С. Електронна торгівля та Інтернет-технології в логістиці. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-97
Український e-commerce під час війни – дослідження. URL: https://ain.ua/2022/07/01/ukrayinskyj-e-commerce-pid-chas-vijny/ (дата звернення: 07.04.2025).
Стройко Т. В., Бондарь Д. О., Буланов І. Д. E-commerce як важлива компонента стартап підприємництва. Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2024. Вип. 51. С. 112–117. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/51_2024ua/18.pdf
З чого почати бізнес у 2024 році: чекліст для майбутніх підприємців URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/z-chogo-pochati-biznes-u-2024-roczi-cheklist-dlya-majbutnih-pidpriyemcziv
Стендер С. В., Лисак О. І., Лук’яненко Н. Е. Розвиток електронної комерції та її вплив на цифрову економіку. Академічні візії. 2023. Випуск 24. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/619
Вплив війни на інтернет-торгівлю: як змінювалися онлайн-продажі рітейлерів протягом І півріччя 2022 року. URL : https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet/ (дата звернення: 08.04.2025).
Шостак Л. В., Мохнюк А. М. Розвиток Інтернет-бізнесу як важливого елементу комунікацій в логістиці. Інфраструктура ринку. 2021. Випуск № 60. С. 123−128. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/60_2021/25.pdf
Колешня Я. Сучасні цифрові бізнес-моделі: сутність, огляд та особливості. Підприємництво та інновації. 2022. Випуск 24. С. 87−91. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/24.14
Derhachova V. V., Koleshnia Ya. O., Holiuk V. Ya. (2022). Tsyfrova terminolohiia u stratehiiakh [Digital terminology in strategies. The essence, place and role of digital management]. Sutnist, mistse ta rol didzhytal menedzhmentu. Ekonomichnyi visnyk NTUU «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». № 22, р. 114−117. Available at: https://ev.fmm.kpi.ua/article/view/260165/256711 (in Ukrainian)
Kovalova O. M., Kirsanova V. V. (2020). Osnovni formy internet-torhivli: osoblyvosti, perevahy, nedoliky [The main forms of online trade: features, advantages, disadvantages]. Ekonomika ta derzhava. № 7, рр. 85–92. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2020.7.85 (in Ukrainian)
Chervona O. Iu. (2020). Tendentsii rozvytku elektronnoi komertsii [Trends in the development of e-commerce]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Vol. 39, p. 65−68. (in Ukrainian)
Shostak L., Mylko I., Pavlova S. (2023). Elektronna torhivlia ta Internet-tekhnolohii v lohistytsi [E-commerce and Internet technologies in logistics]. Ekonomika ta suspilstvo. Vol. 55. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-55-97 (in Ukrainian)
Ukrainskyi e-commerce pid chas viiny – doslidzhennia. Available at: https://ain.ua/2022/07/01/ukrayinskyj-e-commerce-pid-chas-vijny/ (accessed 07.04.2025). (in Ukrainian)
Stroiko T. V., Bondar D. O., Bulanov I. D. (2024). E-commerce yak vazhlyva komponenta startap pidpryiemnytstva [E-commerce as an important component of startup entrepreneurship]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu : seriia: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo. Vol. 51, рр. 112–117. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/51_2024ua/18.pdf (in Ukrainian)
Z choho pochaty biznes u 2024 rotsi: cheklist dlia maibutnikh pidpryiemtsiv. Available at: https://hub.kyivstar.ua/articles/z-chogo-pochati-biznes-u-2024-roczi-cheklist-dlya-majbutnih-pidpriyemcziv (in Ukrainian)
Stender S. V., Lysak O. I., Lukianenko N. E. (2023). Rozvytok elektronnoi komertsii ta yii vplyv na tsyfrovu ekonomiku [The development of e-commerce and its impact on the digital economy]. Akademichni vizii. Vol. 24. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/619 (in Ukrainian)
Vplyv viiny na internet-torhivliu: yak zminiuvalysia onlain-prodazhi riteileriv protiahom I pivrichchia 2022 roku. Available at: https://rau.ua/novyni/vpliv-vijni-na-internet/ (accessed 08.04.2025). (in Ukrainian)
Shostak L. V., Mokhniuk A. M. (2021). Rozvytok Internet-biznesu yak vazhlyvoho elementu komunikatsii v lohistytsi [The development of Internet business as an important element of communications in logistics]. Infrastruktura rynku. № 60, рр. 123−128. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2021/60_2021/25.pdf (in Ukrainian)
Koleshnia Ya. (2022). Suchasni tsyfrovi biznes-modeli: sutnist, ohliad ta osoblyvosti [Modern digital business models: essence, overview and features]. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii. Vol. (24), рр. 87−91. DOI: https://doi.org/10.32782/2415-3583/24.14 (in Ukrainian)