ВПЛИВ МІЖНАРОДНИХ КОНФЛІКТІВ НА ТРАНСФОРМАЦІЮ СТРАТЕГІЙ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті досліджено вплив міжнародних збройних конфліктів на трансформацію стратегій міжнародного маркетингу транснаціональних компаній. В умовах геополітичної нестабільності маркетингові підходи зазнають істотних змін. Метою дослідження є виявлення ключових адаптаційних моделей діяльності компаній у періоди збройних конфліктів та аналіз чинників, що визначають зміну поведінки споживачів, логістики, брендингу та просування. Методологія включає кейс-аналіз, контент-аналіз кампаній, PEST-аналіз та обробку статистичних даних UNCTAD, OECD, IMF, WARC. Визначено чотири напрями трансформації: цінова й продуктова адаптація, географічна переорієнтація, етична комунікація та інновації в дистрибуції. Розглянуто приклади стратегій Nestlé, IKEA, Carlsberg, McDonald's, Nova Poshta. Зроблено висновки про важливість стратегічної гнучкості та кризового планування.
Посилання
Кавусгіл С. Т., Найт Г., Різенбергер Дж. Р. Міжнародний бізнес: стратегія, управління, виклики. пер. з англ. Київ : Ліра-К, 2020. 532 с.
Kirmani A., Campbell M. Marketing ethics in turbulent times. Journal of Consumer Psychology. 2021. Vol. 31, no. 1. P. 56–68.
UN Global Compact. Business in Conflict-Affected and High-Risk Areas. New York: United Nations, 2022. 152 с.
UNCTAD. World Investment Report 2022: International tax reforms and sustainable investment. Geneva: United Nations, 2022. 250 с.
IMF. World Economic Outlook: Countering the Cost-of-Living Crisis. Washington: IMF, 2022. 202 p.
Statista. Impact of crisis on product portfolio adaptation in MENA. 2023. URL: https://www.statista.com/
OECD. Business Resilience in Fragile Contexts. Paris: OECD Publishing, 2023. 190 с.
IMF. Corporate Exits from Russia: Reputational Impacts. Washington: IMF, 2022. 97 с.
WWF. Environmental Costs of Armed Conflicts. Gland, Switzerland: WWF International, 2023. 84 с.
WARC. Global Marketing Trends 2023. London: WARC, 2023. URL: https://www.warc.com/
OECD. Gender and Crisis Recovery: Case Studies from MENA. Paris: OECD Publishing, 2023. 135 p.
Nova Poshta. Гуманітарна логістика під час війни: звіти 2022–2023. Київ: Nova Poshta, 2023. URL: https://novaposhta.ua/csr/build/pdf/NP-Report%202022_UKR_27-12-2023.pdf
UN OCHA. Logistics in Conflict Zones: Innovation and Local Delivery. Нью-Йорк: OCHA, 2022. 76 с.
Amazon & Jumia. Delivery innovation and logistics adaptation in MENA. 2023. URL: https://example.com/
Холлінсен С. Глобальний маркетинг. Орієнтований на прийняття рішень підхід. пер. з англ. Київ : Центр учбової літератури, 2018. 832 с.
Котлер Ф., Келлер К. Маркетинг-менеджмент. Київ : Вільямс, 2019. 896 с.
Kavusgil, S. T., Knight, G., & Riesenberger, J. R. (2020). Mizhnarodnyi biznes: stratehiia, upravlinnia, vyklyky [International business: strategy, management, and the new realities]. Kyiv: Lira-K.
Kirmani, A., & Campbell, M. (2021). Marketing ethics in turbulent times. Journal of Consumer Psychology, 31(1), 56–68.
UN Global Compact. (2022). Business in Conflict-Affected and High-Risk Areas. New York: United Nations.
UNCTAD. (2022). World Investment Report 2022: International tax reforms and sustainable investment. Geneva: United Nations.
International Monetary Fund (IMF). (2022). World Economic Outlook: Countering the Cost-of-Living Crisis. Washington: IMF.
Statista. (2023). Impact of crisis on product portfolio adaptation in MENA. Available at: https://www.statista.com/
OECD. (2023). Business Resilience in Fragile Contexts. Paris: OECD Publishing.
IMF. (2022). Corporate Exits from Russia: Reputational Impacts. Washington: IMF.
WWF. (2023). Environmental Costs of Armed Conflicts. Gland, Switzerland: WWF International.
WARC. (2023). Global Marketing Trends 2023. London: WARC. Available at: https://www.warc.com/
OECD. (2023). Gender and Crisis Recovery: Case Studies from MENA. Paris: OECD Publishing.
Nova Poshta. (2023). Humanitarian Logistics During the War: Reports 2022–2023. Kyiv: Nova Poshta. Available at: https://novaposhta.ua/csr/build/pdf/NP-Report%202022_UKR_27-12-2023.pdf
UN OCHA. (2022). Logistics in Conflict Zones: Innovation and Local Delivery. New York: OCHA.
Amazon & Jumia. (2023). Delivery innovation and logistics adaptation in MENA.
Hollensen, S. (2018). Hlobalnyi marketynh. Oriientovanyi na pryiniattia rishen pidkhid [Global marketing: A decision-oriented approach]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
Kotler, P., & Keller, K. (2019). Marketynh-menedzhment [Marketing management]. Kyiv: Viliams.