ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ЗАСОБІВ ЗАХИСТУ РОСЛИН

Ключові слова: маркетинг, маркетингова стратегія, маркетинг-мікс, підприємство, ринок, засоби захисту рослин

Анотація

У статті узагальнено наукові підходи щодо розуміння сутності категорії «маркетингова стратегія», визначено особливості застосування маркетингових стратегій в діяльності ресурсозабезпечуючих підприємств аграрного сектору, у тому числі на ринку засобів захисту рослин. Визначено особливості сільськогосподарського виробництва, які впливають на ринкову ситуацію, поведінку фермерів, функціонування аграрного ринку та суміжних галузей. Обґрунтовано, що використання якісних засобів захисту рослин дає змогу сільськогосподарським підприємствам більш ефективно провадити господарську діяльність у рослинництві, підвищувати конкурентоспроможність агропродовольчої продукції на ринку. Визначено специфіку формування попиту і пропозиції на ЗЗР. Визначено основні особливості маркетингових стратегій на ринку засобів захисту рослин в сучасних умовах. Обґрунтовано рекомендації щодо подальшого розвитку маркетингових стратегій підприємств-виробників і дистрибюторів засобів захисту рослин.

Посилання

Вдовенко Н., Томілін О., Коваленко Л., Гечбаия Б., Кончаковський Є. Світові тенденції та перспективи розвитку ринку засобів захисту рослин. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 2022. Vol. 8, № 2. С. 179–205. URL: http://are-journal.com

Корчинська О. А., Василенко Н. В. Польові маркетингові дослідження застосування засобів захисту рослин у фермерських господарствах. Економіка АПК. 2018. № 7. С. 63–73. URL: https://eapk.com.ua/web/uploads/pdf/eapk_2018_07_p_5_121-64-73_.pdf

Янева Д. Визначення та характеристики маркетингової стратегії. Economics and Management. 2020. № 17. Vol. 2. P. 111–116.

Varadarajan, R. Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition, fundamental issues and foundational premises. J. of the Acad. Mark. Sci. 2010. 38, 119–140. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-009-0176-7

Christian Grönroos. The Marketing Strategy Continuum: Towards a Marketing Concept for the 1990s. Management Decision, Vol. 29 № 1. DOI https://doi.org/10.1108/00251749110139106

Іващенко А. А. Особливості управління маркетинговою діяльністю в аграрній сфері. Економіка АПК. 2011. № 2. С. 11–14.

Тарасюк А. В. Особливості управління маркетинговою діяльністю аграрного підприємства України. Агросвіт. 2019. № 17. С. 70–78.

Daniele Fantini. Proximity technologies and services, the new sustainable marketing of proximity technologies and services, the new sustainable marketing of crop protection products. 2021. URL: https://www.sipcam-oxon.com/en/magazine/news-proximity-technologies-and-services

Bondarenko V., Lutsii О., Lutsii I. at all. Strategic Directions of Marketing Activities of Agricultural Organizations. Monograph. USA. Boston. 2023. 589 p.

Telaumbanua, H. M., Mendrofa, Y., Harefa, I. H., Zebua, E. Z. (2024). Analysis of Marketing Strategies in Increasing Sales of Pesticide Products. Golden Ratio of Data in Summary, 4(2), 718–726. DOI: https://doi.org/10.52970/grdis.v4i2.669

Vdovenko N., Tomilin O., Kovalenko L., Gechbaia B., Konchakovskiy E. (2022). Global Trends and Development Prospects of the Market of Plant Protection Products. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal. 8. 2. 179–205. Available at: http://are-journal.com

Korchynska O. A., Vasylenko N. V. (2018) Polovi marketynhovi doslidzhennia zastosuvannia zasobiv zakhystu roslyn u fermerskykh hospodarstvakh [Field marketing research on the use of plant protection products on farms]. Ekonomika APK. 7. 63–73. Available at: https://eapk.com.ua/web/uploads/pdf/eapk_2018_07_p_5_121-64-73_.pdf

Yaneva D. (2020). Vyznachennia ta kharakterystyky marketynhovoi stratehii [Definition and characteristics of marketing strategy]. Economics and Management. 17.2, 111–116.

Varadarajan, R. (2010) Strategic marketing and marketing strategy: domain, definition, fundamental issues and foundational premises. J. of the Acad. Mark. Sci. 38, 119–140. DOI: https://doi.org/10.1007/s11747-009-0176-7

Christian Grönroos. (1991) The Marketing Strategy Continuum: Towards a Marketing Concept for the 1990s. Management Decision, Vol. 29 №1. DOI: https://doi.org/10.1108/00251749110139106

Ivashchenko A. A. (2011) Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu v ahrarnii sferi [Peculiarities of marketing management in the agricultural sector]. Ekonomika APK, 2, рр. 11–14.

Tarasiuk A. V. (2019) Osoblyvosti upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu ahrarnoho pidpryiemstva Ukrainy [Peculiarities of marketing management of an agricultural enterprise in Ukraine]. Ahrosvit, 17, рр. 70–78.

Daniele Fantini (2021) Proximity technologies and services, the new sustainable marketing of proximity technologies and services, the new sustainable marketing of crop protection products. Available at: https://www.sipcam-oxon.com/en/magazine/news-proximity-technologies-and-services

Bondarenko V., Lutsii О., Lutsii I. at all. (2023). Strategic directions of marketing activities of agricultural organizations. Monograph. USA. Boston. 589.

Telaumbanua, H. M., Mendrofa, Y., Harefa, I. H., & Zebua, E. Z. (2024). Analysis of Marketing Strategies in Increasing Sales of Pesticide Products. Golden Ratio of Data in Summary, 4(2), рр. 718–726. DOI: https://doi.org/10.52970/grdis.v4i2.669

##article.numberofviews## 3
##article.numberofdownloads## 0
Опубліковано
2025-06-30
Як цитувати
Степанець, І. (2025). ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ЗАСОБІВ ЗАХИСТУ РОСЛИН. Київський економічний науковий журнал, (10), 123-131. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2025-10-16