ХАРАКТЕРИСТИКА СИСТЕМИ КОНТРОЛЮ ЗА ДОТРИМАННЯМ ВИМОГ СТАНДАРТИЗАЦІЇ Й СЕРТИФІКАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
Анотація
Метою дослідження є характеристика системи контролю за дотриманням вимог стандартизації й сертифікації продукції. Доведено, що міжнародна торгівля значно полегшується дотриманням визнаних стандартів та сертифікатів. Доведено, що контроль підприємств за дотриманням вимог стандартизації та сертифікації продукції – це процес, що має вирішальне значення для забезпечення якості, безпеки та надійності на ринку. У взаємопов'язаній глобальній економіці продукти та послуги часто перетинають кілька кордонів, як досягти кінцевого споживача. Стандартизація спрощує цей процес, гарантуючи, що продукція відповідає міжнародним критеріям, тим самим зменшуючи необхідність додаткових випробувань та сертифікації в кожній країні. Визначено, що контроль підприємств за дотриманням вимог стандартизації та сертифікації продукції є найважливішою стратегією для забезпечення безпеки споживачів, підвищення конкурентоспроможності ринку, дотримання нормативних вимог, сприяння екологічній стійкості та сприяння міжнародній торгівлі. Встановлено, що вплив ефективної системи контролю за дотриманням вимог стандартизації та сертифікації продукції має далекосяжні наслідки. Така система необхідна для створення конкурентного, інноваційного і заслуговує на довіру ринкового середовища, яке приносить користь споживачам, підприємствам та економіці в цілому. Встановлено, що дотримання вимог стандартизації та сертифікації продукції є наріжним каменем сучасної економічної діяльності, що забезпечує безпеку продукції, що полегшує торгівлю, а також сприяє інноваціям та екологічній стійкості. Роль держави у створенні та забезпеченні дотримання системи контролю має першорядне значення для забезпечення реалізації цих переваг, забезпечуючи безпечний та справедливий ринок як для споживачів, так і для бізнесу. Виокремлено ключові засади сучасної системи контролю за вимогами стандартизації й сертифікації продукції.
Посилання
Rainville A. (2017) Standards in green public procurement – a framework to enhance innovation. Journal of Cleaner Production, no. 167 (20), pp. 1029–1037.
Rondinelli D., Vastag G. (2000) Panacea, common sense or just a label. The value of ISO 14001 environmental management systems. European Management Journal, no. 18 (5), pp. 499–510.
Rusten G. (2016) The structure, strategy, and geography of green certification services / in Jones, A., Ström, P., Hermelin, B. Rusten, G. (Eds.). Services and the Green Economy. London: Palgrave Macmillan, pp. 51–73.
Pushnov A., & Berengarten M. (2011) Ecological aspects of industrial cooling towers exploitation and it’s influence to environment. Journal of Environmental Engineering and Landscape Management, no. 19(2), pp. 158–166.
Thakor M. V., Lavack M. A. (2003) Effect of perceived brand origin associations on consumer perceptions of quality. Journal of Product & Brand Management, no. 12(6), pp. 394–407.
Pabedinskaitė A., & Vitkauskas R. (2009) Multicriteria evaluation of product quality. Business: Theory and Practice, no. 10(3), pp. 214–222.
Farashah A. D., Thomas J., Blomquist T. (2019) Exploring the value of project management certification in selection and recruiting. International Journal of Project Management, no. 37 (1), pp. 14–26.
Kelemen M. (2006) Managing Quality: Managerial and Critical Perspectives. London: Sage Publications.
Terziovski M., Power D., Sohal A. S. (2003) The longitudinal effects of the ISO 9000 certification process on business performance. European Journal of Operational Research, no. 146(3), pp. 580–595.
Koc T. (2007) The impact of ISO 9000 quality management systems on manufacturing. Journal of Materials Processing Technology, no. 186(1-3), pp. 207–213.