ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ, СТРУКТУРА ТА ФУНКЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДВИЩЕННЯМ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ

  • С.С. Нестеренко КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» https://orcid.org/0000-0001-9090-3470
  • О.Є. Наголюк КНДУ «Науково-дослідний інститут соціально-економічного розвитку міста» https://orcid.org/0000-0002-7610-7379
Ключові слова: дистанційне навчання, безперервна освіта, підвищення кваліфікації викладачів, дистанційні курси

Анотація

Глобалізація та інформатизація сучасного світу змінюють освітній процес, потребують від педагогічних працівників постійної роботи над удосконаленням викладання, змушують постійно підвищувати рівень своєї кваліфікації як професійної, так і інформаційної. Це стимулює професійний розвиток педагогів, розширює їхні можливості та підвищує їхню самооцінку як фахівців високого рівня, що мають конкурентні переваги на ринку освітніх послуг. Завдання управління системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників за дистанційною формою навчання є складними та багатоплановими. Вони включають забезпечення технічних ресурсів, розвиток цифрових навичок у педагогів, мотивацію до навчання, створення якісного контенту, індивідуалізацію навчання та визнання результатів на рівні освітніх закладів. Вирішення цих проблем дозволить підвищити ефективність дистанційного навчання та забезпечити безперервний професійний розвиток викладачів, що є важливою умовою для розвитку сучасної освітньої системи. У викладеному матеріалі акцентується увага на викликах і суперечностях, які виникають під час освоєння та використання дистанційних технологій для професійного розвитку та в освітній діяльності. На основі аналізу успішного досвіду провідних вітчизняних освітніх закладів, пропонується поступове навчання і заохочення науково-педагогічних працівників до вдосконалення своїх професійних навичок і повного оволодіння інструментами для створення дистанційних курсів. Незважаючи на труднощі, які супроводжують оновлення освітніх процесів, автор висловлює впевненість у перспективності дистанційного навчання як ефективного засобу формування індивідуальної траєкторії професійного розвитку науково-педагогічних працівників.

Посилання

Закон України «Про освіту». Законодавство України про освіту. Збірник законів. Київ : Парламентське вид-во, 2002.

Бендерець Н.М., Борбіт А.В. Дистанційна форма підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в Київській області: реалії, проблеми, перспективи. Народна освіта. 2011. № 2 (14). URL: https://repository.kristti.com.ua/handle/eiraise/467

Мурасова Г.Є. Особливості професійної підготовки майбутніх фахівців в умовах дистанційного навчання. URL: http://www.confcontact.com/2012_10_04/pe2_murasova.htm

Освіта протягом життя: світовий дос- від і українська практика: аналітична записка. Національний інститут стратегічних досліджень. URL: http://www.niss.gov.ua/articles/252

Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / За ред. В.М. Кухаренка, В.В. Бондаренка. Харків : КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.

Law of Ukraine "On Education". Law of Ukraine on Education. Collection of laws. (2002). Kyiv: Parliamentary Publishing House.

Benderets N. M., Borbit A. V. (2011) Distance form of professional development of teaching staff in Kyiv region: realities, problems, prospects. Public education, no. 2 (14). Available at: https://repository.kristi.com.ua/handle/eiraise/467

Murasova G. E. Peculiarities of professional training of future specialists in the conditions of distance learning. Available at: http://www.confcontact.com/2012_10_04/pe2_murasova.htm

Lifelong education: world experience and Ukrainian practice: analytical note. National Institute of Strategic Studies. Available at: http://www.niss.gov.ua/articles/252

Kuharenka V. M., Bondarenko V. V. (2020) Emergency distance learning in Ukraine: monograph. Kharkiv: KP "City Printing House", 409 p.

Переглядів статті: 15
Завантажень PDF: 5
Опубліковано
2024-10-02
Як цитувати
Нестеренко, С., & Наголюк, О. (2024). ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ, СТРУКТУРА ТА ФУНКЦІЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ПІДВИЩЕННЯМ КВАЛІФІКАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗА ДИСТАНЦІЙНОЮ ФОРМОЮ НАВЧАННЯ. Київський економічний науковий журнал, (6), 101-105. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-6-14