ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІННОВАЦІЙНОГО ПРОЕКТУ: СУТНІСТЬ ТА ЕТАПИ РОЗРОБКИ
Анотація
Статтю присвячено дocлiджeнню наукових знань про методи оцінки інноваційних проектів, а також впровадженні отриманих результатів у практику для підвищення ефективності управління інноваційними процесами. Авторами, на основі проведенного аналізу наукових знань про методи оцінки інноваційних проектів, зясовано, що загалом інноваційний проєкт має на меті стимулювання розвитку та зміни в економіці шляхом впровадження нових ідей та технологій, що приносять економічну вигоду та сприяють зміцненню позицій організації на ринку. Доведено, що впровадження інновацій стає необхідним для забезпечення успіху підприємства, оскільки вони дозволяють відкривати нові ринки, створювати конкурентні переваги та розширювати сферу впливу. Встановлено, для створення нового проекту на підприємстві необхідно визначити напрямок роботи, враховуючи особливості та специфіку діяльності підприємства. Авторські дослідження та aнaлiз пoкaзaв, щo процес розробки та реалізації інноваційного проекту використовує результати інноваційної діяльності з метою підвищення ефективності процесу або діяльності у відповідній сфері. Водночас якість інноваційного проекту і створеної продукції, що випускається відповідно до нього, визначається ще на етапі проведення маркетингових досліджень. У цей час здійснюється оцінка відповідності внутрішніх можливостей розвитку підприємства (його потенціалу для інноваційного розвитку) зовнішнім факторам, що виникають на ринку (ринковим можливостям і загрозам). Таким чином, інноваційні проекти часто мають більшу ефективність, але водночас є ризикованими. Для успішної реалізації інноваційного проекту важливо мати орієнтацію на сучасну збутову і маркетингову систему, висококваліфікований персонал, наявність новітніх технологій, чітку концепцію впровадження продукту та місію підприємства.
Посилання
Слободяник А.М., Плотник П.А., Зазимко С.А. Проблема впровадження сучасного управління агрохолдингом в умовах діджиталізації. Ефективна економіка. 2020. Вип. 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7808
Слободяник А.М., Сиза В.О. Удосконалення моделі інтегрованої системи менеджменту якості на агропромислових підприємствах. Агросвіт. 2021. № 4. С. 45–50. DOI: https://doi.org/10.32702/23066792.2021.4.45
Слободяник А.М., Семижон Є.М. Маркетингові аспекти ключових проблем промислових підприємств України. Агросвіт. 2021. № 3. С. 55–65. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2021.3.55
Могилевська О., Слободяник А., Данилевська-Жугунісова О. Ключові аспекти ціноутворення як елемент маркетингової політики підприємства. Економічний аналіз. 2022. Т. 32, № 2. С. 140–145. DOI: http://dx.doi.org/10.35774/econa2022.02.140
Honcharov Yu.V., Mohylevska O.Yu., Romanova L.V., Feschenko O.L. Innovative concept of the development of national economy. Науковий вісник НГУ. 2019. № 2. С. 137–145. DOI: https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/20
Abuselidze, G., Slobodianyk, A. (2022). Marketing Aspects of the Key Issues of Agricultural Machinery in the Industrial Enterprises. Journal of Optimization in Industrial Engineering, vol. 15(1), рр. 311–320. DOI: https://dx.doi.org/10.22094/joie.2021.1921197.1819
Zaitsev Y.O., Ponomariov O.S., Krasnorutskiy O.O., Slobodianyk A.M., Guley A.I. Analysis of the Modern Monitoring Implementation Methods as the Main Stage of Digitalization of the Agrarian Enterprises. International Journal of Advanced Science and Technology. 2020. № 29(6s). Рр. 1014–1021. URL: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/9098
Кацицка Г., Намлієв Є. Кризові явища як основа виникнення дестабілізаційних процесів в економіці: актуальність теорій та розвиток кризисологічних досліджень. Київський економічний науковий журнал. 2023. № 1. С. 103–116. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-13
Slobodianyk, A., Plotnyk, P. and Zazymko, S. (2020), “The problem of implementation of the modern agroholding management in the conditions of digitalization”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7808
Slobodianyk, A. and Syza, V. (2021). Improvement of the model of the integrated quality management system at agro-industrial enterprises. Agrosvit, no 4, рр. 45–50.
Slobodianyk, A. and Semyshon, Y. (2021). Marketing aspects of key problems of industrial enterprises of Ukraine. Agrosvit, no 3, рр. 55–65.
Mogilevska, O., Slobodyanyk, A., and Danilevska-Zhugunisova, O. (2022). Key aspects of pricing as an element of enterprise marketing policy. Economic analysis, no 32 (2), pp. 140–145. DOI: https://doi.org/10.35774/econa2022.02.140
Honcharov Yu.V., Mohylevska O.Yu., Romanova L.V., Feschenko O.L. (2019). Innovative concept of the development of national economy. Naukovyi visnyk NHU, no 2, pp. 137–145. DOI: https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/20
Abuselidze, G., Slobodianyk, A. (2022). Marketing Aspects of the Key Issues of Agricultural Machinery in the Industrial Enterprises. Journal of Optimization in Industrial Engineering, no 15(1), рр. 311–320. DOI: https://dx.doi.org/10.22094/joie.2021.1921197.1819
Zaitsev Y.O., Ponomariov O.S., Krasnorutskiy O.O., Slobodianyk A.M., Guley A.I. (2020) Analysis of the Modern Monitoring Implementation Methods as the Main Stage of Digitalization of the Agrarian Enterprises. International Journal of Advanced Science and Technology, no 29(6s), рр. 1014–1021. Available at: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/9098
Kacicka G. & Namliiev Y. (2023) Crisis phenomena as the basis for the emergence of destabilizing processes in the economy: the relevance of theories and development of crisisology research. Kyiv Economic Scientific Journal, no. (1), pp. 103–116. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-13