ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ В ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

Ключові слова: маркетинг, інноваційний маркетинг, інноваційний продукт, цифровізація, цифрові маркетингові інструменти, позиціонування, сільськогосподарське підприємство

Анотація

У статті визначено зміст, складові та умови функціонування інноваційного маркетингу в діяльність сільськогосподарських підприємств. Сформовано перелік інноваційних маркетингових інструментів, які можна застосувати в аграрному бізнесі. Визначено, що метою інноваційного маркетингу є створення унікальної цінності для споживачів шляхом впровадження нових продуктів, сервісів або інших маркетингових підходів, які відповідають актуальним потребам. Такий маркетинг використовує новітні інструменти: цифрові платформи, аналітику даних, ШІ, віртуальну реальність, щоб посилити взаємодію з аудиторією і підвищити ефективність просування. Інноваційний маркетинг потенційно може створювати ефект синергії, оскільки він спрямований на комплексне вирішення питань: сегментацію ринку, позиціонування, формування привабливості та високої конкурентоспроможності агропродовольчої продукції, аналіз товарного асортименту, узгодження асортименту й цінової політики, урахування моделей поведінки споживачів, конкурентний аналіз, контроль ключових показників розвитку, бюджетування інноваційних процесів та маркетингу. Виділено чотири групи інструментів інноваційного маркетингу, зокрема, підсистема таргетингу і позиціонування; інструменти товарної, цінової політики; інструменти цифрового маркетингу у сферах просування і збуту інноваційного продукту.

Посилання

Змієвець Д., Пронько Л. Інноваційний маркетинг аграрних підприємств в умовах воєнного стану. Економіка та суспільство. 2024. № 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-97

Курбацька Л. М., Кадирус І. Г. Впровадження маркетингових інновацій в діяльність промислових підприємств. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 187–190.

Reketty G. The regularities of innovation – a marketing perspective. Acta Oeconomic. 2003. № 53 (1). Pp. 45–59.

Moore G. A. Darwin and the demon: innovating within established enterprises. Harvard Business Review. 2004. № 82 (7/8). Pp. 86–92.

Кобернюк С. О., Карпенко В. Л. Напрями цифровізації маркетингу аграрних підприємств. Innovation and Sustainability. 2023. № 1. С. 204–212. URL: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/171/180 (дата звернення: 07.04.2025).

Durana P., Valaskova K., Vagner L., Zadnanova S., Podhorska I., Siekelova A. Disclosure of strategic managers’ factotum: behavioral incentives of innovative business. International Journal of Financial Studies. 2020. № 8. URL: https://www.mdpi.com/2227-7072/8/1/17

ТОП-5 найбільш інноваційних агрокомпаній України. URL: https://agravery.com/uk/posts/show/top-5-najbils-innovacijnih-agrokompanij-ukraini (дата звернення: 10.04.2025).

Zabolotniaia M., Cheng Z., Dacko-Pikiewicz Z. Influence of leadership style on employees’ innovative activity. Polish Journal of Management Studies. 2019. № 20 (1). Pp. 478-496.

Jakimowicz A., Rzeczkowski D. Do barriers to innovation impact changes in innovation activities of firms during business cycle? The effect of the Polish Green Island. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. 2019. № 14 (4). Pp. 631–676. URL: https://journals.economic-research.pl/eq/article/view/1746/1636

Peter M.K.; Dalla Vecchia M. The Digital Marketing Toolkit: A Literature Review for the Identification of Digital Marketing Channels and Platforms. New Trends Bus. Inf. Syst. Technol. Digit. Innov. Digit. Bus. Transform. 2021. № 294. Pp. 251–265. URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-48332-6_17 (дата звернення: 11.04.2025).

Grewal D.; Hulland J.; Kopalle P.K.; Karahanna E. The future of technology and marketing: A multidisciplinary perspective. J. Acad. Mark. Sci. 2020. № 48. Pp. 1–8. URL: https://link.springer.com/article/10.1007/s11747-019-00711-4 (дата звернення: 12.04.2025).

Zmiievets D., Pronko L. (2024). Innovatsiinyi marketynh ahrarnykh pidpryiemstv v umovakh voiennoho stanu [Innovative marketing of agricultural enterprises under martial law]. Ekonomika ta suspilstvo. № 62. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-62-97

Kurbatska L. M., Kadyrus I. H. (2020). Vprovadzhennia marketynhovykh innovatsii v diialnist promyslovykh pidpryiemstv [Introduction of marketing innovations into the activities of industrial enterprises]. Ekonomika ta derzhava. № 4. S. 187–190.

Reketty G. (2003). The regularities of innovation – a marketing perspective. Acta Oeconomic. № 53 (1). Pp. 45–59.

Moore G. A. (2004). Darwin and the demon: innovating within established enterprises. Harvard Business Review. № 82 (7/8). Pp. 86–92.

Koberniuk S. O., Karpenko V. L. (2023). Napriamy tsyfrovizatsii marketynhu ahrarnykh pidpryiemstv [Directions of digitalization of marketing of agricultural enterprises]. Innovation and Sustainability. № 1. S. 204–212. Available at: https://ins.vntu.edu.ua/index.php/ins/article/view/171/180 (accessed: 07.04.2025).

Durana P., Valaskova K., Vagner L., Zadnanova S., Podhorska I., Siekelova A. (2020). Disclosure of strategic managers’ factotum: behavioral incentives of innovative business. International Journal of Financial Studies. № 8. Available at: https://www.mdpi.com/2227-7072/8/1/17

TOP-5 naibilsh innovatsiinykh ahrokompanii Ukrainy [TOP-5 most innovative agricultural companies of Ukraine]. Available at: https://agravery.com/uk/posts/show/top-5-najbils-innovacijnih-agrokompanij-ukraini (accessed: 10.04.2025).

Zabolotniaia M., Cheng Z., Dacko-Pikiewicz Z. (2019). Influence of leadership style on employees’ innovative activity. Polish Journal of Management Studies. № 20 (1). Pp. 478–496.

Jakimowicz A., Rzeczkowski D. (2019). Do barriers to innovation impact changes in innovation activities of firms during business cycle? The effect of the Polish Green Island. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy. № 14 (4). Pp. 631–676. Available at: https://journals.economic-research.pl/eq/article/view/1746/1636.

Peter M. K.; Dalla Vecchia M. (2021). The Digital Marketing Toolkit: A Literature Review for the Identification of Digital Marketing Channels and Platforms. New Trends Bus. Inf. Syst. Technol. Digit. Innov. Digit. Bus. Transform. № 294. Pp. 251–265. Available at: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-48332-6_17 (accessed: 11.04.2025).

Grewal D.; Hulland J.; Kopalle P.K.; Karahanna E. (2020). The future of technology and marketing: A multidisciplinary perspective. J. Acad. Mark. Sci. № 48. Pp. 1–8. Available at: https://link.springer.com/article/10.1007/s11747-019-00711-4 (accessed: 12.04.2025).

Переглядів статті: 9
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2025-04-30
Як цитувати
Бондаренко, В., & Половко, К. (2025). ІННОВАЦІЙНІ МАРКЕТИНГОВІ ІНСТРУМЕНТИ В ДІЯЛЬНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ. Київський економічний науковий журнал, (9), 19-25. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2025-9-2