РОЗВИТОК БІЗНЕС-КОМУНІКАЦІЙ У СИСТЕМІ МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМНИЦЬКИХ СТРУКТУР
Анотація
У статті досліджено модель та особливості розвитку бізнес-комунікацій у системі менеджменту підприємницьких структур. Проаналізовано сутність бізнес-комунікацій. Детально розглянуто ключові аспекти внутрішніх комунікацій, зокрема горизонтальні та вертикальні взаємодії між працівниками та менеджментом, а також формати презентації управлінських рішень в контексті місії та стратегії організації. Визначено результативність функціонування системи бізнес-комунікацій через показники, що впливають на взаємовідносини компанії зі стейкхолдерами: клієнтами, інвесторами, державою тощо. Проаналізовано проблеми забезпечення якісних бізнес-комунікацій українських підприємств в умовах війни. Встановлено, що для глибшого розуміння динаміки та результативності обміну інформацією потрібно розробити ефективну комунікативної стратегію, яка враховуватиме унікальні особливості кожного підприємства. Підкреслено, що оптимальність такого процесу забезпечується за допомогою сучасної моделі, що адаптується до базових елементів інформаційного обміну.
Посилання
Guffey M.E. Business communication: Process & product. Cengage Learning Canada Inc, 2015.
Kleckner M.J., Marshall C.R. Critical communication skills: Developing course competencies to meet workforce needs. Journal of Research in Business Education. 2014. № 56(2). P. 59–81.
Пуцентейло П., Довбуш А., Бінчаровська Т., Гомотюк В. Сучасні технології бізнес-аналітики як інструмент для підвищення бізнес-комунікацій компанії. Інститут бухгалтерського обліку, контроль та аналіз в умовах глобалізації. 2022. № 1-2. С. 29–40.
Сторожук О.В., Заярнюк О.В. Бізнес-комунікації в контексті принципів сталого розвитку. Сучасні тренди соціально-економічних перетворень та інтелектуалізації суспільства в умовах сталого розвитку: матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. НУ «Запорізька політехніка». 2023. С. 359–360.
Сторожук О.В., Немченко Т.А., Заярнюк О.В. Ефективні бізнес-комунікації як стратегічна складова управління ризиками підприємства. Економіка та суспільство. 2023. № 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-5
Ruppel E.K., Burke T.J. Complementary channel use and the role of social competence. Journal of computer-mediated communication. 2015. № 20(1). P. 37–51.
Ясінська Ю.Р. Комплексна програма комунікацій підприємства із громадськістю як інструмент впливу на його ділову репутацію. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2015. № 835. С. 112–122.
O'Neill P.B., Harsell D.M. How Do Business and Government Interact? Combining Perspectives from Economics, Political Science, Public Administration, and Practitioners. American Journal of Business Education. 2015. № 8(2). P. 161–168.
Індекс сприйняття корупції. Transparency International. 2022. URL: https://www.transparency.org/en/cpi/2022
Індекс економічної свободи. The Heritage Foundation. 2023. URL: https://www.heritage.org/index/
Індекс екологічної ефективності: Результати EPI. Environmental Performance Index. 2022. URL: https://epi.yale.edu/epi-results/2022/component/epi
Репутаційна криза: Тенденції корпоративної репутації. Global RepTrak. 2023. URL: https://www.reputationinstitute.com/about-ri/press-release/reputation-institutesays-its-reputation-judgement-day-2022-global-reptrakr
Назаренко С.А., Матюшенко Н.Р. Вплив внутрішніх комунікацій на ефективність діяльності підприємств. Економіка та суспільство. 2023. № 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-92
Лавриненко С.О., Зелінська А.М., Бездітко О.Є. Бізнес-комунікації та їх інноваційність в системі менеджменту підприємства. Економіка та суспільство. 2023. № 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-41
Стан та потреби бізнесу у воєнний час: результати опитування. Diia.Business. 2022. URL: https://business.diia.gov.ua/cases/novini/stan-ta-potrebi-biznesu-v-umovah-vijni-rezultati-opituvanna
Guffey, M. E. (2015). Business communication: Process & product. Cengage Learning Canada Inc.
Kleckner M. J., Marshall C. R. (2014) Critical communication skills: Developing course competencies to meet workforce needs. Journal of Research in Business Education, no. 56(2), pp. 59–81.
Putsenteilo P., Dovbush A., Bincharovska T., Homotiuk V. (2022) Suchasni tekhnolohii biznes-analityky yak instrument dlia pidvyshchennia biznes-komunikatsii kompanii [Business communications in the context of the principles of sustainable development]. Instytut bukhhalterskoho obliku, kontrol ta analiz v umovakh hlobalizatsii, no. 1-2, pp. 29–40.
Storozhuk O. V., Zaiarniuk O. V. (2023) Biznes-komunikatsii v konteksti pryntsypiv staloho rozvytku [Business communications in the context of the principles of sustainable development]. Suchasni trendy sotsialno-ekonomichnykh peretvoren ta intelektualizatsii suspilstva v umovakh staloho rozvytku: materialy II Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Modern trends of socio-economic transformations and intellectualization of society in the context of sustainable development: materials of the II International Scientific and Practical Conference, NU «Zaporizka politekhnika», pp. 359–360. (in Ukrainian)
Storozhuk O. V., Nemchenko T. A., Zaiarniuk O. V. (2023) Efektyvni biznes-komunikatsii yak stratehichna skladova upravlinnia ryzykamy pidpryiemstva [Effective business communications as a strategic component of enterprise risk management]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, no. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-5 (in Ukrainian)
Ruppel E. K., Burke T. J. (2015) Complementary channel use and the role of social competence. Journal of computer-mediated communication, no. 20(1), pp. 37–51.
Yasinska Yu. R. (2015) Kompleksna prohrama komunikatsii pidpryiemstva iz hromadskistiu yak instrument vplyvu na yoho dilovu reputatsiiu [Comprehensive program of enterprise communications with the public as an instrument of influence on its business reputation]. Visnyk Natsionalnoho universytetu «Lvivska politekhnika». Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku – Bulletin of Lviv Polytechnic National University. Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and problems of development, no. 835, pp. 112–122. (in Ukrainian)
O'Neill P. B., Harsell D. M. (2015) How Do Business and Government Interact? Combining Perspectives from Economics, Political Science, Public Administration, and Practitioners. American Journal of Business Education, no. 8(2), pp. 161–168.
Transparency International (2022) Indeks spryiniattia koruptsii [Corruption Perceptions Index]. Available at: https://www.transparency.org/en/cpi/2022 (in Ukrainian)
The Heritage Foundation (2023) Indeks ekonomichnoi svobody [ndex of Economic Freedom]. Available at: https://www.heritage.org/index/ (in Ukrainian)
Environmental Performance Index (2022). Indeks ekolohichnoi efektyvnosti: Rezultaty EPI [Environmental Performance Index: EPI results]. Available at: https://epi.yale.edu/epi-results/2022/component/epi (in Ukrainian)
Global RepTrak (2023) Reputatsiina kryza: Tendentsii korporatyvnoi reputatsii [Reputation crisis: Corporate reputation trends]. Available at: https://www.reputationinstitute.com/about-ri/press-release/reputation-institutesays-its-reputation-judgement-day-2022-global-reptrakr (in Ukrainian)
Nazarenko S. A., Matiushenko N. R. (2023) Vplyv vnutrishnikh komunikatsii na efektyvnist diialnosti pidpryiemstv [Influence of internal communications on the efficiency of enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, no. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-92 (in Ukrainian)
Lavrynenko S. O., Zelinska A. M., Bezditko O. Ye. (2023) Biznes-komunikatsii ta yikh innovatsiinist v systemi menedzhmentu pidpryiemstva [Business communications and their innovativeness in the enterprise management system]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, no. 48. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-41 (in Ukrainian)
Diia.Business (2022) Stan ta potreby biznesu u voiennyi chas: rezultaty opytuvannia [The state and needs of business in wartime: survey results]. Available at: https://business.diia.gov.ua/cases/novini/stan-ta-potrebi-biznesu-v-umovah-vijni-rezultati-opituvanna (in Ukrainian)