СТРАТЕГІЯ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ IT-СТАРТАПІВ: КЛЮЧОВІ ЕТАПИ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ

Ключові слова: стратегія цифрового маркетингу, ІТ-стартап, фінансування, цільова аудиторія, аналіз конкурентів

Анотація

У роботі було охарактеризовано основні варіанти фінансування для стартапів у контексті їх переваг і недоліків, що впливають на формування маркетингової стратегії. Розкрито особливості маркетингу стартапів, до яких належать: необхідність залучення інвесторів і розширення клієнтської бази, постійне тестування та аналіз ідеї, аналіз метрик. Виявлено фактори впливу на формування маркетингової стратегії ІТ-стартапів: динамічність розвитку ІТ-сфери, часті інновації, значний рівень конкуренції і короткі життєві цикли продуктів. У результаті проведеного аналізу було запропоновано підхід до визначення ключових етапів формування та впровадження стратегії цифрового маркетингу для ІТ-стартапів. Серед основних етапів визначено наступні: проведення аналізу ринку і цільової аудиторії, цілепокладання за методом SMART, визначення основних каналів просування, формування контент-плану, вибір ключових інструментів, тестування, корегування, масштабування, перетворення.

Посилання

Вербицька А.В., Бабаченко Л.В., Лисенко І.В. Роль соціальних мереж в інбаунд маркетинговій стратегії для стартапів. Академічні візії. 2023. № 17. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/243 (дата звернення: 20.09.2024).

Verbytska A. Advantages of social media marketing as a lead generation channel for startups. Scientific View: Economics and Management. 2022. No. 2 (78). P. 72–78. DOI: https://doi.org/10.32836/2521-666X/2022-78-11 (дата звернення: 20.09.2024).

The influence of online marketing on start-ups / Garg S. et al. International journal of health sciences. 2022. Vol. 6, No. S5. P. 5414–5427. DOI: https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS5.9827 (дата звернення: 20.09.2024).

Patil A.S., Navalgund N.R., Mahantshetti S. Digital marketing adoption by start-ups and SMEs. SDMIMD Journal of Management. 2022. Vol. 13. P. 47–51. DOI: https://doi.org/10.18311/sdmimd/2022/29677 (дата звернення: 20.09.2024).

Distribution of VC-funded startups worldwide in 2022, by industry and deal count. Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/882615/startups-worldwide-by-industry/ (дата звернення: 20.09.2024).

Сак Т.В. Маркетинг стартапу: особливості, цифрові інструменти та канали просування. Маркетинг і цифрові технології. 2023. № 7 (1). С. 107–119. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.7.1.2023.8 (дата звернення: 20.09.2024).

Фукс К.В. Особливості маркетингу стартапу крізь його життєвий цикл. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2023. № 2 (39). DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-8 (дата звернення: 20.09.2024).

Богданов В. Етапи формування маркетингової стратегії IT-підприємств. Економіка та суспільство. 2023. № 58. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-56 (дата звернення: 20.09.2024).

Формування стратегії цифрового маркетингу в умовах висококонкурентного середовища / Далик В. та ін. Академічні візії. 2023. № 19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329 (дата звернення: 20.09.2024).

Шмиглюк Є.Г. Інструменти цифрового маркетингу в діяльності стартап-компаній. Бізнес-аналітика в управлінні зовнішньоекономічною діяльністю: матеріали ХІ Міжнародної науково-практичної конференції (1 березня 2024 р.). Київ, 2024. С. 172–175. URL: http://nasoa.edu.ua/event/11-mizhnarodna-konferentsiya-biznes-analitika-upravlinni-zovnishnoekonomichnoyu-diyalnistyu/ (дата звернення: 20.09.2024).

Хоменко І.О., Горобінська І.В., Брага О.В. Світовий досвід оподаткування в IT індустрії та startup. Розвиток ринку фінансових послуг в умовах становлення цифрової економіки : колективна монографія / за заг. ред. д-ра екон. наук, проф. М.В. Дубини. Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2022. C. 23–36.

Хоменко І.О., Горобінська І.В., Сорока А. В. Основні тренди та сучасні інструменти застосування системи digital-маркетингу в підприємництві та start up. Маркетинг у підприємництві, біржовій діяльності та торгівлі в smart суспільстві: управлінський, інноваційний та методичний виміри: колективна монографія / За наук. ред. І.В. Перевозової. Львів: Видавець Кошовий Б.-П.О., 2023. С. 29–49.

Lysenko I.V., Verbytska A.V., Babachenko L.V. Marketing innovations in the development of enterprise product policy. Актуальні питання у сучасній науці (Серія Економіка): журнал. 2023. № 8(14) 2023. С. 17–30.

Бабаченко Л.В., Вербицька А.В., Лисенко І.В. Товарна інноваційна політика як складова маркетингової діяльності компаній на ринках B2C та B2B. Електронний науково-практичний журнал «Інфраструктура ринку». 2023. № 73. С. 36–40.

Кичко І.І., Панченко М. Теоретико-економічні підходи до визначення змісту та перспектив реалізації інноваційно-інвестиційного потенціалу в Україні. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2021. № 3 (27). С. 19–28.

Кичко І.І., Панченко М.М. Управління інноваційною інфраструктурою в контексті стимулювання розвитку інноваційно-інвестиційного потенціалу в Україні. Економічний простір. 2022. № 177. С. 40–46. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/177-7

Verbytska A. V., Babachenko L. V., & Lysenko I. V. (2023) Rol sotsialnykh merezh v inbaund marketynhovii stratehii dlia startapiv [The role of social networks in inbound marketing strategy for startups]. Akademichni vizii – Academic Visions, vol. 17. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/243 (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Verbytska A. (2022) Advantages of social media marketing as a lead generation channel for startups. Scientific View: Economics and Management, vol. 2(78), pp. 72–78. DOI: https://doi.org/10.32836/2521-666X/2022-78-11 (accessed September 20, 2024).

Garg S., Asif S., Yadav S., & Kaushik T. (2022) The influence of online marketing on start-ups. International Journal of Health Sciences, vol. 6(S5), pp. 5414–5427. DOI: https://doi.org/10.53730/ijhs.v6nS5.9827 (accessed September 20, 2024).

Patil A.S., Navalgund N.R., Mahantshetti S. (2022) Digital Marketing Adoption by Start-Ups and SMEs. SDMIMD Journal of Management, vol. 13, pp. 47–51. DOI: https://doi.org/10.18311/sdmimd/2022/29677 (accessed September 20, 2024).

Statista. (2024) Distribution of VC-funded startups worldwide in 2022, by industry and deal count. Available at: https://www.statista.com/statistics/882615/startups-worldwide-by-industry/ (accessed September 20, 2024)

Sak T. V. (2023) Marketynh startapu: osoblyvosti, tsyfrovi instrumenty ta kanaly prosuvannia [Startup marketing: features, digital tools and promotion channels]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and digital technologies, vol. 7(1), pp. 107–119. DOI: https://doi.org/10.15276/mdt.7.1.2023.8 (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Fuks K. V. (2023) Osoblyvosti marketynhu startapu kriz yoho zhyttievyi tsykl [Peculiarities of startup marketing during its life cycle]. Skhidna Yevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnia – Eastern Europe: Economy, Business and Management, vol. 2(39). DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.39-8 (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Bohdanov V. (2023) Etapy formuvannia marketynhovoi stratehii IT-pidpryiemstv [Stages of formation of the marketing strategy of IT enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-56 (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Dalyk V., Prodeus O., Fedoryha Z., & Babii S. (2023) Formuvannia stratehii tsyfrovoho marketynhu v umovakh vysokokonkurentnoho seredovyshcha [Formation of a digital marketing strategy in a highly competitive environment]. Akademichni vizii – Academic Visions, vol. 19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7952329 (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Shmyhliuk Ye. H. (2024) Instrumenty tsyfrovoho marketynhu v diialnosti startap-kompanii [Digital marketing tools in the activities of startup companies]. Biznes-analityka v upravlinni zovnishnoekonomichnoiu diialnistiu: Materialy KhI Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii (March 1st, 2024). pp. 172–175. URL: http://nasoa.edu.ua/event/11-mizhnarodna-konferentsiya-biznes-analitika-upravlinni-zovnishnoekonomichnoyu-diyalnistyu/ (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Khomenko I. O., Horobinska I. V., Braha O. V. (2022) Svitovyi dosvid opodatkuvannia v IT industrii ta startup. Rozvytok rynku finansovykh posluh v umovakh stanovlennia tsyfrovoi ekonomiky : kolektyvna monohrafiia / za zah. red. d-ra ekon. nauk, prof. M. V. Dubyny. Chernihiv: NU «Chernihivska politekhnika», pp. 23–36. (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Khomenko I. O., Horobinska I. V., Soroka A. V. (2023) Osnovni trendy ta suchasni instrumenty zastosuvannia systemy digital-marketynhu v pidpryiemnytstvi ta start up. Marketynh u pidpryiemnytstvi, birzhovii diialnosti ta torhivli v smart suspilstvi: upravlinskyi, innovatsiinyi ta metodychnyi vymiry: kolektyvna monohrafiia / Za nauk. red. I. V. Perevozovoi. Lviv: Vydavets Koshovyi B.-P.O., pp. 29–49. (accessed September 20, 2024) (in Ukrainian)

Lysenko I. V., Verbytska A. V., Babachenko L. V. (2023) Marketing innovations in the development of enterprise product policy. «Aktualni pytannia u suchasnii nautsi (Seriia Ekonomika)»: zhurnal. no. 8(14) 2023. pp. 17–30.

Babachenko L. V., Verbytska A. V., Lysenko I. V. (2023) Tovarna innovatsiina polityka yak skladova marketynhovoi diialnosti kompanii na rynkakh B2C ta B2B. Elektronnyi naukovo-praktychnyi zhurnal «Infrastruktura rynku». no. 73. pp. 36–40. (accessed September 20, 2024). (in Ukrainian)

Kychko I. I., Panchenko M. (2021) Teoretyko-ekonomichni pidkhody do vyznachennia zmistu ta perspektyv realizatsii innovatsiino-investytsiinoho potentsialu v Ukraini. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia. no. 3 (27). pp. 19–28.

Kychko I. I., Panchenko M. M. (2022) Upravlinnia innovatsiinoiu infrastrukturoiu v konteksti stymuliuvannia rozvytku innovatsiino-investytsiinoho potentsialu v Ukraini. Ekonomichnyi prostir. no. 177. pp. 40–46. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/177-7

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 6
Опубліковано
2024-11-29
Як цитувати
Вербицька, А., Хоменко, І., Бабаченко, Л., & Лисенко, І. (2024). СТРАТЕГІЯ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ ДЛЯ IT-СТАРТАПІВ: КЛЮЧОВІ ЕТАПИ РОЗРОБКИ ТА ВПРОВАДЖЕННЯ. Київський економічний науковий журнал, (7), 36-43. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-7-5