МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ПОСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ В УМОВАХ ВІЙНИ
Анотація
В статті досліджено сутність конкурентних переваг підприємства та охарактеризовано підходи до визначення їх змісту. Зазначено передумови формування та посилення конкурентних переваг, їх значення для забезпечення ефективної діяльності підприємств через формування системи стратегічного управління на сучасному етапі розвитку соціально-економічних відносин. Розкрито особливості формування конкурентних переваг комерційних організацій в умовах високого рівня нестабільності та невизначеності зовнішнього середовища. Встановлено вплив економічної та політичної кризи на пріоритети, світогляд та вподобання споживачів, що обумовлює необхідність для підприємств приділяти особливу увагу етичній складовій діяльності та соціальній відповідальності. В деяких напрямах діяльності на перший план виходить співробітництво між компаніями, а не суперництво, особливого значення також набуває вихід на європейський та міжнародний ринок.
Посилання
Бєлова Т. Г., Крайнюченко О. Ф. Соціальна відповідальність як чинник формування конкурентних переваг підприємства. Держава та регіони. 2024. Вип. 1 (134). С. 75–79. DOI: https://doi.org/10.32782/1814-1161/2024-1-12 URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/14.pdf
Бойко В. В., Зарічний М. Я. Інструменти підвищення конкурентоспроможності підприємств в умовах воєнного стану. Економіка і суспільство. 2023. № 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-39 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2754/2673
Бреус С. В., Бойко Д. А. Сутність та методи оцінювання конкурентних переваг підприємства у контексті управління ними. Інфраструктура ринку. 2019. № 36. С. 93–98. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct36-15 URL: http://market-infr.od.ua/journals/2019/36_2019_ukr/17.pdf
Власенко В. В., Порфіренко В. І., Гребельник М. М. Суть та види конкурентних переваг підприємства. Інфраструктура ринку. 2020. № 49. С. 97–103. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct49-19 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/49_2020_ukr/21.pdf
Ковтуненко Ю. В., Колісніченко Я. В. Методичні підходи щодо оцінювання конкурентоспроможності підприємства сфери послуг. Economic journal Odessa polytechnic university. 2024. № 2. С. 35–41.
Перебийніс В. І., Кононенко Ж. А., Карнаухова Г. В. Конкурентні переваги суб’єктів господарювання: формування, моделювання, детермінанти. Інфраструктура ринку. 2024. № 78. С. 25–29. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct78-5 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2024/78_2024/7.pdf
Сарай Н. І., Григорук А. А., Литвин Л. М. Формування конкурентних переваг підприємства на міжнародному ринку. Трансформаційна економіка. 2024. № 1 (06). С. 58–62. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-11 URL: https://transformations.in.ua/index.php/journal/article/view/88/86
Хмурова В. В., Кулініч В. В. Особливості управління конкурентними перевагами підприємства. Економіка та суспільство. 2023. № 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-17 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3124/3047
Porter M. E., Kramer M. R. Rethinking Capitalism. Harvard Busines Review. URL: https://hbr.org/2011/01/the-big-idea-creating-shared-value
Khomenko I. O., Gorobinska I. V., Soroka A. V. Benchmarking in responsible investment markets: how brand and marketing affect the competitiveness of startups. Sustainability benchmarks and progress: EU-Ukraine experience: Makarenko, I., Vorontsova, A. (Eds). The Academic Research and Publishing UG (i. G.), Hamburg, Germany, 2024. Pp. 142–158. DOI: https://doi.org/10.61093/978-3-911748-01-8/2024
Хоменко І. О., Садчикова І. В., Колоток М. О. Контролінг як інструмент підтримки достатнього рівня економічної безпеки та конкурентоспроможності промислового підприємства. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2021. № 2 (26). С. 25–36. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-25-36 URL: http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/244033/242259
Хоменко І. О., Волинець Л. М., Бабаченко Л. В. Формування стратегії ціноутворення підприємств дорожнього господарства на основі вартісного підходу для підвищення якості транспортних послуг. Економіка та суспільство. 2021. № 31. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-58 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/721/692
Кичко І. І., Панченко М. М. Управління інноваційною інфраструктурою в контексті стимулювання розвитку інноваційно-інвестиційного потенціалу в Україні. Економічний простір. 2022. № 177. С. 40–46. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/177-77 URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1051/1015
Кичко І. І., Панченко М. М. Загрози та ризики формування та реалізації інноваційно-інвестиційного потенціалу України та напрями їх усунення. Економічний простір. 2023. № 185. С. 59–65. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/185-11 URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1267/1220
Verbytska, A., Lysenko, I., Babachenko, L., Kraskivska, N. (2023). Inclusive Social Marketing: Representation and Diversity in Brand Campaigns. Marketing and Branding Research, 10 (1), 45–58. DOI: https://doi.org/10.32038/mbr.2023.10.01.04 URL: https://api.eurokd.com/Uploads/Article/904/mbr.2023.10.01.04.pdf
Ільчук В. П., Лисенко І. В. Маркетингові дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану: особливості та пріоритети. Науковий вісник Полісся. 2023. № 2 (27). С. 328–352. DOI: https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-2(27)-338-352 URL: https://ir.stu.cn.ua/bitstream/handle/123456789/29944/19.%20%d0%86%d0%bb%d1%8c%d1%87%d1%83%d0%ba%2c%20%d0%9b%d0%b8%d1%81%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Moskalenko V., Aliksiichuk A., Khrystenko O. Restart of business in the de-occupied territories as a tool to recover the economic stability of the territorial. Економіка та суспільство. 2024. № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-85
Zabarna E., Riabova T., Riabov I., Pysarenko N., Mostova A. Analysis of digital marketing trends in 2022-2023 of the global fuel and energy complex (experience for Ukraine). Calitatea quality access to success. 2023. № 24 (192). URL: https://admin.calitatea.ro/assets/Documents/Archive/PDF/20221211_aa0b69c1-0abe-402e-bbcb-61f947a76598.pdf
Belova T. H., Krainiuchenko O. F. (2024). Sotsialʹna vidpovidalʹnistʹ yak chynnyk formuvannya konkurentnykh perevah pidpryyemstva. Derzhava ta rehiony, vol. 1 (134), рр. 75–79. DOI: https://doi.org/10.32782/1814-1161/2024-1-12 URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2024/1_2024/14.pdf
Boiko V. V., Zarichnyi M. Ya. (2023). Instrumenty pidvyshchennya konkurentospromozhnosti pidpryyemstv v umovakh voyennoho stanu. Ekonomika i suspilʹstvo, vol. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-39 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2754/2673
Breus S. V., Boiko D. A. (2019). Sutnistʹ ta metody otsinyuvannya konkurentnykh perevah pidpryyemstva u konteksti upravlinnya nymy. Infrastruktura rynku. № 36. S. 94-97. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct36-15 URL: http://market-infr.od.ua/journals/2019/36_2019_ukr/17.pdf
Vlasenko V. V., Porfirenko V. I., Grebelnik M. M. (2020). Sutʹ ta vydy konkurentnykh perevah pidpryyemstva. Infrastruktura rynku, vol. 49, рр. 97–102. DOI: https://doi.org/10.32843/infrastruct49-19 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/49_2020_ukr/21.pdf
Kovtunenko Yu. V., Kolisnichenko Ya. V. (2024). Metodychni pidkhody shchodo otsinyuvannya konkurentospromozhnosti pidpryyemstva sfery posluh. Economic journal Odessa polytechnic university. № 2, рр. 35–41.
Perebyynis V. I., Kononenko Zh. A., Karnaukhova H. V. (2024). Konkurentni perevahy subyektiv hospodaryuvannya: formuvannya, modelyuvannya, determinanty. Infrastruktura rynku, vol. 78, рр. 25–29. DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct78-5 URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2024/78_2024/7.pdf
Sarai N. I., Hryhoruk A. A., Lytvyn L. M. (2024). Formuvannya konkurentnykh perevah pidpryyemstva na mizhnarodnomu rynku. Transformatsiyna ekonomika. vol. 1 (06), рр. 58-62. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8141/2024-6-11 URL: https://transformations.in.ua/index.php/journal/article/view/88/86
Khmurova V. V., Kulinich V. V. (2023). Osoblyvosti upravlinnya konkurentnymy perevahamy pidpryyemstva. Ekonomika ta suspilʹstvo, vol. 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-17 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/3124/3047
Porter M. E., Kramer M. R. Rethinking Capitalism. Harvard Busines Review. URL: https://hbr.org/2011/01/the-big-idea-creating-shared-value
Khomenko I. O., Gorobinska I. V., Soroka A. V. (2024). Benchmarking in responsible investment markets: how brand and marketing affect the competitiveness of startups. Sustainability benchmarks and progress: EU-Ukraine experience: Makarenko, I., Vorontsova, A. (Eds). The Academic Research and Publishing UG (i. G.), Hamburg, Germany, Pp. 142–158. DOI: https://doi.org/10.61093/978-3-911748-01-8/2024
Khomenko I. O., Sadchykova I. V., Kolotok M. O. (2021). Kontrolinh yak instrument pidtrymky dostatnoho rivnia ekonomichnoi bezpeky ta konkurentospromozhnosti promyslovoho pidpryiemstva. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia. № 2 (26). S. 25–36. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2021-2(26)-25-36 URL: http://ppeu.stu.cn.ua/article/view/244033/242259
Khomenko I. O., Volynets L. M., Babachenko L. V. (2021). Formuvannia stratehii tsinoutvorennia pidpryiemstv dorozhnoho hospodarstva na osnovi vartisnoho pidkhodu dlia pidvyshchennia yakosti transportnykh posluh. Ekonomika ta suspilstvo. № 31. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-31-58 URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/721/692
Kychko I. I., Panchenko M. M. (2022). Upravlinnia innovatsiinoiu infrastrukturoiu v konteksti stymuliuvannia rozvytku innovatsiino-investytsiinoho potentsialu v Ukraini. Ekonomichnyi prostir. № 177. S. 40–46. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/177-77 URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1051/1015
Kychko I. I., Panchenko M. M. (2023). Zahrozy ta ryzyky formuvannia ta realizatsii innovatsiino-investytsiinoho potentsialu Ukrainy ta napriamy yikh usunennia. Ekonomichnyi prostir. № 185. S. 59–65. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/185-11 URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/1267/1220
Verbytska, A., Lysenko, I., Babachenko, L., Kraskivska, N. (2023). Inclusive Social Marketing: Representation and Diversity in Brand Campaigns. Marketing and Branding Research, 10 (1), 45–58. DOI: https://doi.org/10.32038/mbr.2023.10.01.04 URL: https://api.eurokd.com/Uploads/Article/904/mbr.2023.10.01.04.pdf
Ilchuk V. P., Lysenko T. V. (2023). Marketynhovi doslidzhennia spozhyvchoho rynku v umovakh voiennoho stanu: osoblyvosti ta priorytety. Naukovyi visnyk Polissia. № 2 (27). S. 328–342. DOI: https://doi.org/10.25140/2410-9576-2023-2(27)-338-352 URL: https://ir.stu.cn.ua/bitstream/handle/123456789/29944/19.%20%d0%86%d0%bb%d1%8c%d1%87%d1%83%d0%ba%2c%20%d0%9b%d0%b8%d1%81%d0%b5%d0%bd%d0%ba%d0%be.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Moskalenko V., Aliksiichuk A., Khrystenko O. (2024). Restart of business in the de-occupied territories as a tool to recover the economic stability of the territorial. Ekonomika ta suspilstvo. № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-85
Zabarna E., Riabova T., Riabov I., Pysarenko N., Mostova A. (2023). Analysis of digital marketing trends in 2022-2023 of the global fuel and energy complex (experience for Ukraine). Calitatea quality access to success. № 24 (192). URL: https://admin.calitatea.ro/assets/Documents/Archive/PDF/20221211_aa0b69c1-0abe-402e-bbcb-61f947a76598.pdf