КОНЦЕПЦІЯ МАРКЕТИНГУ ПАРТНЕРСЬКИХ ВІДНОСИН ТА ЇЇ РОЛЬ У ЦИФРОВІЙ КОМЕРЦІЇ
Анотація
У статті визначено сутність концепції маркетингу партнерських відносин з урахуванням зміни маркетингових парадигм та сучасного етапу цифровізації. Проаналізовано ринкові зміни, які стали передумовами розвитку партнерського маркетингу. Проаналізовано напрями, сучасні види та інструменти партнерського маркетингу, які сприяють підвищенню ефективності стратегій у сфері цифрової комерції. Визначено перелік маркетингових засобів, які відіграють критичну роль у залученні потенційних клієнтів через партнерські канали, та способи побудови партнерських відносин у цифровому середовищі. Результати дослідження свідчать про те, що впровадження сучасних інструментів партнерського маркетингу в сфері цифрової комерції сприяє формуванню стабільних зв’язків, розширенню ринкового охоплення, підвищенню рівня продажів та зростанню прибутковості підприємств. Використання стратегій партнерського маркетингу у цифровому просторі відкриває нові можливості для ефективного управління партнерською діяльністю, сприяє укладанню нових бізнес-альянсів і зміцненню конкурентних позицій компаній на ринку.
Посилання
Луцій К. М. Еволюція концепцій маркетингу як відображення тенденцій розвитку ринкової економіки. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2015. Випуск 5. С. 90–93. URL: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/5_2015ua/22.pdf
Проскурніна Н. В. Формування партнерських відносин інструментами маркетингу в соціальних мережах. Problems of Economy. 2020. № 4 (45).
Коломицева О. В., Васильченко Л. С., Пепчук С. М. Маркетингові комунікації підприємства: стратегічні вектори розвитку в епоху цифрової економіки: монографія. Черкаси : Гордієнко Є.С., 2022. 455 c.
Kotler P., Keller K.L. Marketing Management (15th ed.). Pearson Education. 2016.
Gordon I. H. Relationship Marketing: New Strategies, Techniques and Technologies to Win the Customers You Want and Keep Them Forever. 2000. 456 p.
Lambin J-J., Schuiling I. Market-Driven Management Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing. 2012. 624 p.
Гаркавенко С. С. Маркетинг: підручник. Київ : Лібра, 2008. 720 c.
Борисенко О. С., Фісун Ю. В. Маркетинг відносин як сучасна концепція маркетингу. Інфраструктура ринку. 2017. № 7. С. 100–107. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/7_2017_ukr/20.pdf
Morhan R. M., Khant Sh. D. Theory of involvement and trust in relationship marketing. Journal of Marketing. 1994. Vol. 58. P. 20–38.
Кримська А. О., Балик У. О., Клімова І. О. Цифрова трансформація у сфері маркетингу: нові підходи та можливості. Академічні візії. 2023. № 26. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794
Сомова О. Партнерський маркетинг: види, структура та приклади співпраці. URL: https://web-promo.ua/ua/blog/partnerskij-marketing-vidi-struktura-ta-prikladi-spivpraci/#sho-take-partnerskij-marketing
Цибко Н. Сучасні інструменти партнерського маркетингу на ринку В2В. Вісник Хмельницького університету. Серія: Економічні науки. 2023. № 5. URL: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/377
Lutsii K. M. (2015). Evoliutsiia kontseptsii marketynhu yak vidobrazhennia tendentsii rozvytku rynkovoi ekonomiky [Evolution of marketing concepts as a reflection of market economy development trends]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Vypusk 5. S. 90–93. Available at: http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/5_2015ua/22.pdf
Proskurnina N. V. (2020). Formuvannia partnerskykh vidnosyn instrumentamy marketynhu v sotsialnykh merezhakh [Formation of partnership relations using marketing tools in social networks]. Problems of Economy. № 4 (45).
Kolomytseva O. V., Vasylchenko L. S., Pepchuk S. M. (2022). Marketynhovi komunikatsii pidpryiemstva: stratehichni vektory rozvytku v epokhu tsyfrovoi ekonomiky [Marketing communications of the enterprise: strategic vectors of development in the era of the digital economy]: monohrafiia. Cherkasy: Hordiienko Ye.S., 455 s.
Kotler P., Keller K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Pearson Education.
Gordon I. H. (2000). Relationship Marketing: New Strategies, Techniques and Technologies to Win the Customers You Want and Keep Them Forever. 456 p.
Lambin J-J., Schuiling I. (2012). Market-Driven Management Strategic and Operational Marketing. Bloomsbury Publishing. 624 p.
Harkavenko S. S. (2008). Marketynh [Мarketing]: pidruchnyk. Kyiv: Libra. 724 s.
Borysenko O. S., Fisun Yu. V. (2017). Marketynh vidnosyn yak suchasna kontseptsiia marketynhu [Relationship marketing as a modern marketing concept]. Infrastruktura rynku. № 7. P. 100–107. Available at: http://www.market-infr.od.ua/journals/2017/7_2017_ukr/20.pdf
Morhan R. M., Khant Sh. D. (1994). Theory of involvement and trust in relationship marketing. Journal of Marketing. Vol. 58, P. 20–38.
Krymska A. O., Balyk U. O., Klimova I. O. (2023). Tsyfrova transformatsiia u sferi marketynhu: novi pidkhody ta mozhlyvosti [Digital transformation in the field of marketing: new approaches and opportunities]. Akademichni vizii. № 26. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/794
Somova O. Partnerskyi marketynh: vydy, struktura ta pryklady spivpratsi [Affiliate marketing: types, structure and examples of cooperation]. Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/partnerskij-marketing-vidi-struktura-ta-prikladi-spivpraci/#sho-take-partnerskij-marketing
Tsybko N. (2023). Suchasni instrumenty partnerskoho marketynhu na rynku В2В [Modern tools of affiliate marketing in the B2B market]. Visnyk Khmelnytskoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky. № 5. Available at: https://heraldes.khmnu.edu.ua/index.php/heraldes/article/view/377