ВІДНОВЛЕННЯ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД: ДОСВІД ХОРВАТІЇ ТА ІЗРАЇЛЮ

Ключові слова: міжнародний туризм, індустрія туризму, економічний розвиток, відновлення туризму, повоєнне відновлення, відновлення економіки, економічна криза, прямі іноземні інвестиції, Covid-19

Анотація

Наразі стан туристичної індустрії України стикається зі значними викликами: в'їзний туризм припинився, тоді як внутрішній туризм переживає сплеск, викликаний більше необхідністю через внутрішню міграцію населення, що шукає притулок від безперервних обстрілів та обмежень на виїзд за кордон для тих, хто підлягає військовій службі. Руйнівний вплив триваючого конфлікту залишив туристичний сектор у вразливому становищі, що вимагає невідкладних і комплексних стратегій для відновлення. Одночасно Україна визнає туризм перспективною ламкою післявоєнного відновлення економіки та національного відродження. Скоординовані та ретельно сплановані заходи, підкріплені міжнародною допомогою, прискорять відродження галузі. Потенціал туризму для економічного відновлення, створення робочих місць і підвищення глобального іміджу країни не можна недооцінювати. У цій статті ми розглянемо досвід відновлення інших країн та їх економік після військових конфліктів, економічних криз, кризи Covid-19 та періодів стагнації. Для цього ми детально проаналізуємо стратегії відновлення Ізраїлю та Хорватії. Ізраїль, з його історією регіональних конфліктів і викликів безпеці, розробив надійні механізми для підтримки та зростання туристичного сектору, незважаючи на періодичні перебої. Подібним чином Хорватія, вийшовши з війни, перетворилася на видатний туристичний напрямок завдяки стратегічним інвестиціям та міжнародній співпраці. Аналізуючи політику, стратегії та ініціативи, реалізовані цими країнами, ми прагнемо отримати дієві висновки та найкращі практики, які можна адаптувати до унікального контексту України. Шляхом всебічного вивчення цих прикладів ми визначимо ключові фактори, що сприяли успішному відновленню туризму в Ізраїлі та Хорватії. Серед них урядова політика, державно-приватне партнерство, маркетингові стратегії, розвиток інфраструктури та роль міжнародної допомоги. Отримані знання допоможуть розробити рекомендації для України, надавши дорожню карту для відновлення її туристичної індустрії та позиціонування її як важливої складової ширших економічних та національних зусиль з відродження в післявоєнний період.

Посилання

Motsa A., Shevchuk S., & Sereda N. (2022) Prospects of the post-war recovery of tourism in Ukraine. Economy and society, no. (41). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-31

Korchevsjka L. (2022) Stan, osoblyvosti ta perspektvyy turyzmu u vojennyj ta postvojennyj periody [State, peculiarities and prospects of tourism in the war and post-war periods]. Upravlinnja rozvytkom sfery ghostynnosti: reghionaljnyj aspekt: materialy Mizhnarodnoji naukovo-praktychnoji onlajn-konferenciji, m. Chernivci. Chernivci: Tekhnodruk, pp. 337–341. (in Ukrainian)

Matvienko N. M. (2013) Tourist policy and the place of tourism in the economic complex of Croatia. Economic and social geography, issue 2 (67).

Patiichuk V. (2015) Classification of religious and pilgrimage tours according to various characteristics. Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka East European National University. Series: Geographical sciences, no. 14 (315), pp. 36–48.

WTO Stats. WTO Stats. Available at: https://stats.wto.org (accessed July 23, 2024).

UN Tourism. Bringing the world closer. Available at: https://www.unwto.org/tourism-data/un-tourism-tourism-dashboard (accessed July 24, 2024).

Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2024-10-02
Як цитувати
Кириченко, О. (2024). ВІДНОВЛЕННЯ ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД: ДОСВІД ХОРВАТІЇ ТА ІЗРАЇЛЮ. Київський економічний науковий журнал, (6), 59-65. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-6-8