МАРКЕТИНГОВА ДІДЖИТАЛ-СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОСЛУГ

  • Л.В. Капінус Національний університет харчових технологій https://orcid.org/0000-0002-6135-7885
  • В.Ю. Шиліна Національний університет харчових технологій
  • О.О. Лелека Національний університет харчових технологій https://orcid.org/0000-0003-1120-0270
Ключові слова: маркетинг, діджитал-стратегія, цифровий маркетинг, послуга, цифрова економіка

Анотація

У статті розглянуто теоретичні основи формування діджитал-стратегії на сучасному етапі розвитку цифрової економіки. Встановлено, що цифрова комунікація через інтернет-канали та цифрові носії поза Мережею забезпечує просування товарів і послуг на ринок. Розкрито сутність поняття «цифровий маркетинг» як виду маркетингу, який дозволяє охопити онлайн- та офлайн-споживачів, що використовують планшети, мобільні телефони, грають в ігри, завантажують застосунки, та поняття «діджитал-стратегія» як складову цифрового маркетингу, яка розробляється на аналітичних даних, що дозволяють робити точні висновки про ефективність різних каналів просування. Встановлено етапи розроблення діджитал-стратегії за допомогою використання різних на вибір каналів: електронна пошта, інфлюенс-маркетинг; соціальні мережі; дисплейна або медійна реклама; пошуковий маркетинг; відеоігри; відеореклама; інфографіка. Однією з ідей завоювання лояльності споживачів та впізнаваності бренду є створення підприємством гуртків (добровільних об'єднань за інтересами), які б дозволяли формувати, розвивати та поглиблювати знання людей з певного виду діяльності, перетворюючи їх на цільову аудиторію. Метою статті є формування пропозицій щодо розроблення digital-стратегії для гуртків, що працюють на ринку України, з метою поінформування та залучення цільової аудиторії. Було виявлено, що одним із каналів діджитал-маркетингу є мобільні застосунки, які користуються попитом серед населення. Для того, щоб перевірити доцільність впровадження ідеї інформаційно-рекламного додатку для гуртків за допомогою аналітичного методу було досліджено потребу гуртків та їхньої цільової аудиторії у пошуку інформації про діяльність гуртків. Досліджено співвідношення зареєстрованих в Україні та Німеччині гуртків через пошукову систему Google. Відповідно до проведеного дослідження можна стверджувати, що такі підприємства, як гуртки, спортивні секції тощо потребують платформу для поширення обізнаності про діяльність серед населення. Запропоновано діджитал-стратегію поінформування та залучення клієнтів за допомогою створення мобільного застосунку з подібним функціоналом, як у маркетплейсів, та його поєднання з соціальною мережею «Інстаграм». Такий додаток повинен стати гідним конкурентом системі пошуку Google Maps, пошуковій системі SEO, таргетованій рекламі в соціальних мережах таких, як Instagram, в сфері рекламування та поширення інформації про діяльність культурно-творчих гуртків, як на українському ринку, так і на ринку інших країн, наприклад ринку Німеччини.

Посилання

Базалієва Л., Сіренко І. Цифрові канали та інструменти digital маркетингу. InterConf. 2020. № 37. URL: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/6837 (дата звернення 19.05.2023)

Белянська О.О., Огерчук Ю.В. Соціальні мережі та бізнес: значимість, переваги та проблеми. Економіка та суспільство. 2021. Вип. № 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-70

Венгер Є. І. Digital-маркетинг: cучасні тренди та переваги. Маркетинг. 2017. Вип. IV (68). С. 205–213.

Виноградова О.В., Недопако Н.М. Digital маркетинг: еволюція розвитку в Україні. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут». 2021. № 18. С. 103–108.

Гарматюк О.В. Використання діджитал-маркетингу у комплексі просування. Економіка та суспільство. 2021. Вип. № 25. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-3

Марчук О.О. Цифровий маркетинг як інноваційний інструмент управління. Економіка і суспільство. 2018. Вип. № 17. С. 296–299 DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43

Мірошник М.В., Стрюк Л.О., Копица Д.О. Цифровий маркетинг як середовище інтерактивних технологій digital-реклами. БізнесІнформ. 2020. № 5. С. 503–510.

Мушка Д. Бондаренко В. Сутність та еволюція digital-маркетингу. Євроінтеграція України та економічна безпека держави: збірник наук. праць. Вип. 1 (26), 2021. С. 201–207.

Роль SEO та впізнаваності бренду. Інтернет форум Ranktracker. URL: http://surl.li/hivph (дата звернення 20.05.2023)

Рябов І.Б., Шевкопляс І.М. Особливості та сучасні тенденції застосування системи digital-маркетингу на підприємстві. Ефективна економіка. 2020. № 12. URL: http://ir.stu.cn.ua/handle/123456789/20626 (дата звернення 20.05.2023)

Савицька Н.Л., Чміль Г.Л. Нова парадигма маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2020. Вип. 2 (84). С. 81–87. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2020.2.13

Слободяник А.М., Могилевська О.Ю., Романова Л.В., Салькова І. Ю. Digital-маркетинг: теорія і практика: навч. посіб. / за. заг. ред. Слободяник А.М., Могилевська О.Ю., Романова Л.В., Салькова І.Ю. Київ : КиМУ, 2022. 228 с.

Список державних учбових закладів України. URL: http://surl.li/hivqi (дата звернення 10.05.2023)

Список Verein в Німеччині. URL: http://surl.li/heiuu (дата звернення 08.05.2023)

Статистика мобільних додатків 2021: популярність завантажень, тренди. URL: http://surl.li/hivqk (дата звернення 17.05.2023)

Ціни на створення сайту 2023. URL: https://ifish.com.ua/ua/tsini-na-sajt/ (дата звернення 17.05.2023)

Яцюк Д.В. Цифровий маркетинг: майбутнє маркетингових комунікацій в брендингу. Інвестиції: практика та досвід. 2015. № 7. С. 70–74.

Simon Kemp. Digital 2021: the latest insights into the ‘State of digital’. URL: http://surl.li/hivqo (дата звернення 17.05.2023)

Bazaliieva L., Sirenko I. (2020) Tsyfrovi kanaly ta instrumenty digital marketynhu [Digital channels and digital marketing tools]. InterConf, No. 37. Available at: https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/interconf/article/view/6837 (accessed: 19.05.2023)

Belianska O.O., Oherchuk Yu.V. (2021) Sotsialni merezhi ta biznes: znachymist, perevahy ta problemy [Social Networks and Business: Significance, Benefits and Challenges]. Ekonomika ta suspilstvo. No. 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-70

Venher Ye. I. (2017) Digital-marketynh: cuchasni trendy ta perevahy [Digital marketing: current trends and advantages]. Marketynh. Vol. IV (68), p. 205–213. Available at: http://chtei-knteu.cv.ua/herald_en/content/download/archive/2017/v4/22.pdf

Vynohradova O.V., Nedopako N.M. (2021) Digital marketynh: evoliutsiia rozvytku v Ukraini [Digital marketing: evolution of development in Ukraine]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «Kyivskyi politekhnichnyi instytut». No. 18, p. 103–108.

Harmatiuk O.V. (2021) Vykorystannia didzhytal-marketynhu u kompleksi prosuvannia [Use of digital marketing in the promotion complex]. Ekonomika ta suspilstvo. No. 25. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-25-3

Marchuk O.O. (2018) Tsyfrovyi marketynh yak inovatsiinyi instrument upravlinnia [Digital marketing as an innovative management tool]. Ekonomika i suspilstvo. No. 17, p. 296–299. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2018-17-43

Miroshnyk M.V., Striuk L.O., Kopytsa D.O. (2020) Tsyfrovyi marketynh yak seredovyshche interaktyvnykh tekhnolohii digital reklamy [Digital marketing as an environment of interactive digital advertising technologies]. BiznesInform. No. 5, p. 503–510

Mushka D. Bondarenko V. (2021) Sutnist ta evoliutsiia digital-marketynhu [The essence and evolution of digital marketing]. Yevrointehratsiia Ukrainy ta ekonomichna bezpeka derzhavy: zbirnyk nauk. prats. No. 1 (26), p. 201–207

Rol SEO ta vpiznavanosti brendu [The role of SEO and brand awareness]. Available at: http://surl.li/hivph (accessed: 20.05.2023)

Riabov I.B., Shevkoplias I.M. (2020) Osoblyvosti ta suchasni tendentsii zastosuvannia systemy digital-marketynhu na pidpryiemstvi [Peculiarities and modern trends of using the digital marketing system at the enterprise]. Efektyvna ekonomika. No. 12. Available at: http://ir.stu.cn.ua/handle/123456789/20626 (accessed: 20.05.2023)

Savytska N.L., Chmil H.L. (2020) Nova paradyhma marketynhu v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [A new paradigm of marketing in the conditions of digital transformation of the economy]. Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. No. 2 (84), p. 81–87. DOI: https://doi.org/10.32845/bsnau.2020.2.13

Slobodianyk A.M., Mohylevska O.Yu., Romanova L.V., Salkova I.Yu. (2022) Digital-marketynh: teoriia i praktyka [Digital marketing: theory and practice]: navch. posib. / za. zah. red. Slobodianyk A.M., Mohylevska O.Yu., Romanova L. V., Salkova I. Yu. Kyiv: KyMU. 228 p.

. Spysok derzhavnykh uchbovykh zakladiv Ukrainy [List of public educational institutions of Ukraine]. Available at: http://surl.li/hivqi (accessed: 10.05.2023)

Spysok Verein v Nimechchyni [Liste der Vereens in Deutschland]. URL: http://surl.li/heiuu (Accessed: 08.05.2023) [in German]

Statystyka mobilnykh dodatkiv 2021: populiarnist zavantazhen, trendy [Mobile application statistics 2021: download popularity, trends]. Forum All Retail. Available at: http://surl.li/hivqk (Accessed: 17.05.2023)

Tsiny na stvorennia saitu 2023 [Prices for creating a website in 2023]. Available at: https://ifish.com.ua/ua/tsini-na-sajt/ (accessed: 17.05.2023)

Yatsiuk D.V. (2015) Tsyfrovyi marketynh: maibutnie marketynhovykh komunikatsii v brendynhu [Digital Marketing: The Future of Marketing Communications in Branding]. Investytsii: praktyka ta dosvid, No. 7, p. 70–74.

Simon Kemp. Digital 2021: the latest insights into the ‘State of digital. We are social. Available at: http://surl.li/hivqo (accessed 17.05.2023) [in English]

Переглядів статті: 265
Завантажень PDF: 200
Опубліковано
2023-06-30
Як цитувати
Капінус, Л., Шиліна, В., & Лелека, О. (2023). МАРКЕТИНГОВА ДІДЖИТАЛ-СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ПОСЛУГ. Київський економічний науковий журнал, (1), 15-21. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-1-2