КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ МОДЕЛЮВАННЯ КРЕАТИВНО-ІННОВАЦІЙНИХ СИСТЕМ ТОРГОВЕЛЬНО-МЕРЕЖЕВИХ СТРУКТУР
Анотація
Моделювання креативно-інноваційних систем торговельно-мережевих структур є багатокомпонентним процесом, що базується на інтеграції цифрових технологій, ефективного управління, орієнтації на споживача, сталого розвитку та впровадження передових технологій. Доведено, що використання інтелектуальних систем аналізу даних та автоматизації процесів сприяє підвищенню операційної ефективності, гнучкості управлінських рішень і швидкому реагуванню на зміни ринкової кон’юнктури. Аргументовано, що синергія традиційних та цифрових форматів торгівлі дозволяє оптимізувати логістичні, маркетингові та комунікаційні стратегії, що забезпечує розширення ринкових можливостей підприємств та їхню адаптацію до сучасних тенденцій споживчої поведінки. Обґрунтовано, що розвиток інноваційної культури та підприємницької ініціативи є критично важливим для формування стійкої конкурентної позиції, оскільки сприяє генерації нових бізнес-моделей, створенню ефективних екосистем співпраці та прискоренню процесів технологічного оновлення. Встановлено, що кожен із компонентів моделювання цих систем має тісний взаємозв’язок із законами розвитку економічної організації, що зумовлює їхню комплексну взаємодію та формування цілісної стратегії розвитку торговельно-мережевих структур. Таким чином, моделювання креативно-інноваційних систем є стратегічним підходом до побудови сучасних комерційних структур, що забезпечує їхню ефективність, адаптивність до змінного ринкового середовища та відповідність вимогам сталого розвитку в умовах цифрової економіки.
Посилання
Князевич А. О. Інноваційне підприємництво в системі креативного менеджменту. Бізнес Інформ. 2022. № 5. С. 33–39. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-5-33-39
McFadzean, E. (1998). Enhancing creative thinking within organisations. Management Decision. 36. 309–315. DOI: https://doi.org/10.1108/00251749810220513
Островська Г. Креативний менеджмент як домінанта інноваційних підприємств. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 625–640. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf
Лісовська Л., Теребух A., Гацук M. Обгрунтування сучасних моделей та систем підтримки організаційної творчості. Вісник Національного університету «Львівська політехніка», Серія «Проблеми економіки та управління, 2019. Вип. 6. С. 99–112. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.03.099
Shestakovska, T., Briushkova, N., Semchenko-Kovalchuk, O., Marchenko, N., Zholobetska, M., & Nikolayenko, Y. (2024). Finance as a critical component of successful implementation of creative innovations in the modern economic system. Multidisciplinary Science Journal. 6. 2024ss0222. DOI: https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0222
Carayannis, E., & Coleman, J. (2005). Creative system design methodologies: the case of complex technical systems. Technovation. 25. 831–840. DOI: https://doi.org/10.1016/J.TECHNOVATION.2004.02.012
Cropley, D., & Cropley, A. (2000). 2.6.4 Creativity and Innovation in the Systems Engineering Process. INCOSE International Symposium. 10. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2334-5837.2000.tb00452.x
Warner, D. (2004). 5.3.2 Creativity in Systems Engineering. INCOSE International Symposium. 14. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2334-5837.2004.tb00551.x
Chen, L., Xiao, S., Chen, Y., Sun, L., Childs, P., & Han, J. (2024). An Artificial Intelligence Approach for Interpreting Creative Combinational Designs. ArXiv, abs/2405.04985. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2405.04985
Barbieri, L., & Muzzupappa, M. (2024). Form innovation: investigating the use of generative design tools to encourage creativity in product design. International Journal of Design Creativity and Innovation. 12. 163–182. DOI: https://doi.org/10.1080/21650349.2024.2336972
Knyazevych, A. O. (2022) Innovatsiyne pidpryyemnytstvo v systemi kreatyvnoho menedzhmentu [Innovative entrepreneurship in the system of creative management]. Biznes Inform, no. 5, pp. 33–39. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2022-5-33-39
McFadzean, E. (1998). Enhancing creative thinking within organisations. Management Decision, 36, 309–315. DOI: https://doi.org/10.1108/00251749810220513
Ostrovska, H. (2021) Kreatyvnyi menedzhment yak dominanta innovatsiinykh pidpryiemstv [Creative management as dominant of innovative enterprises]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), no. 25(2), pp. 625–640. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21hyodip.pdf
Lisovsʹka L., Terebukh A., Hatsuk M. (2019) Obhruntuvannya suchasnykh modeley ta system pidtrymky orhanizatsiynoyi tvorchosti [Justification of modern models and systems for supporting organizational creativity]. Visnyk Natsionalʹnoho universytetu «Lʹvivsʹka politekhnika», Seriya «Problemy ekonomiky ta upravlinnya, no. 6, pp. 99–112. DOI: https://doi.org/10.23939/semi2019.03.099
Shestakovska, T., Briushkova, N., Semchenko-Kovalchuk, O., Marchenko, N., Zholobetska, M., & Nikolayenko, Y. (2024). Finance as a critical component of successful implementation of creative innovations in the modern economic system. Multidisciplinary Science Journal, 6, 2024ss0222. DOI: https://doi.org/10.31893/multiscience.2024ss0222
Carayannis, E., & Coleman, J. (2005). Creative system design methodologies: the case of complex technical systems. Technovation, 25, 831–840. DOI: https://doi.org/10.1016/J.TECHNOVATION.2004.02.012
Cropley, D., & Cropley, A. (2000). 2.6.4 Creativity and Innovation in the Systems Engineering Process. INCOSE International Symposium, 10. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2334-5837.2000.tb00452.x
Warner, D. (2004). 5.3.2 Creativity in Systems Engineering. INCOSE International Symposium, 14. DOI: https://doi.org/10.1002/j.2334-5837.2004.tb00551.x
Chen, L., Xiao, S., Chen, Y., Sun, L., Childs, P., & Han, J. (2024). An Artificial Intelligence Approach for Interpreting Creative Combinational Designs. ArXiv, abs/2405.04985. DOI: https://doi.org/10.48550/arXiv.2405.04985
Barbieri, L., & Muzzupappa, M. (2024). Form innovation: investigating the use of generative design tools to encourage creativity in product design. International Journal of Design Creativity and Innovation, 12, 163–182. DOI: https://doi.org/10.1080/21650349.2024.2336972