ПРОЦЕСИ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ В МІКРОПІДПРИЄМНИЦТВІ ЯК СПЕЦИФІЧНИЙ ОБ’ЄКТ УПРАВЛІННЯ
Анотація
У статті обґрунтовано специфічні особливості управління процесами діджиталізації в мікропідприємництві як самостійному об’єкті управління, що суттєво відрізняється від аналогічних процесів у великих компаніях. Доведено, що цифрова трансформація мікропідприємств характеризується унікальним поєднанням обмеженості ресурсів, гнучкості управлінських структур, високої швидкості прийняття рішень та особливої ролі корпоративної культури. Виокремлено п’ять основних аспектів, що визначають специфіку управління цифровими змінами в умовах мікропідприємництва: масштаб діяльності, перманентний характер змін, технологічний контекст, вплив на конкурентоспроможність та культурний фактор. Встановлено, що через обмежені ресурси мікропідприємства вимагають максимально гнучких та економічно доцільних цифрових рішень, таких як SaaS-продукти, які не потребують великих інвестицій і можуть бути швидко інтегровані у бізнес-процеси. Особливу увагу приділено управлінню перманентними змінами, що виникають у процесі діджиталізації, наголошено на необхідності спеціально розроблених планів управління змінами, включаючи стратегії внутрішньої комунікації, програми навчання персоналу та моніторинг ефективності впровадження цифрових рішень. Запропонований інтегрований підхід до управління цифровими змінами в мікропідприємництві дозволяє врахувати усі зазначені аспекти, забезпечуючи високий рівень адаптивності, оперативності й ефективності цифрових перетворень. Підкреслено, що саме такий системний підхід є необхідним для зростання конкурентних переваг мікропідприємств у сучасних ринкових умовах.
Посилання
Soltanifar, M., Hughes, M., & Göcke, L. (2021). Digital Entrepreneurship. Future of Business and Finance. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-53914-6
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F., & Spitzer, J. (2018). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353–375. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEBR-06-2018-0425
Fossen, F., & Sorgner, A. (2019). Digitalization of work and entry into entrepreneurship. Journal of Business Research, 125, 548–563. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.019
Nambisan, S. (2017). Digital Entrepreneurship: Toward a Digital Technology Perspective of Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41, 1029–1055. DOI: https://doi.org/10.1111/etap.12254
Vadana, I., Torkkeli, L., Kuivalainen, O., & Saarenketo, S. (2019). Digitalization of companies in international entrepreneurship and marketing. International Marketing Review, 37, 471–492. DOI: https://doi.org/10.1108/imr-04-2018-0129
Rachinger, M., Rauter, R., Müller, C., Vorraber, W., & Schirgi, E. (2019). Digitalization and its influence on business model innovation. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(8), 1143–1160. DOI: https://doi.org/10.1108/JMTM-01-2018-0020
Youssef, A., Boubaker, S., Dedaj, B., & Carabregu-Vokshi, M. (2020). Digitalization of the economy and entrepreneurship intention. Technological Forecasting and Social Change, 120043. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120043
Soltanifar, M., Hughes, M., & Göcke, L. (2021). Digital Entrepreneurship. Future of Business and Finance. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-53914-6
Kraus, S., Palmer, C., Kailer, N., Kallinger, F., & Spitzer, J. (2018). Digital entrepreneurship: A research agenda on new business models for the twenty-first century. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research, 25(2), 353–375. DOI: https://doi.org/10.1108/IJEBR-06-2018-0425
Fossen, F., & Sorgner, A. (2019). Digitalization of work and entry into entrepreneurship. Journal of Business Research, 125, 548–563. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.09.019
Nambisan, S. (2017). Digital Entrepreneurship: Toward a Digital Technology Perspective of Entrepreneurship. Entrepreneurship Theory and Practice, 41, 1029–1055. DOI: https://doi.org/10.1111/etap.12254
Vadana, I., Torkkeli, L., Kuivalainen, O., & Saarenketo, S. (2019). Digitalization of companies in international entrepreneurship and marketing. International Marketing Review, 37, 471–492. DOI: https://doi.org/10.1108/imr-04-2018-0129
Rachinger, M., Rauter, R., Müller, C., Vorraber, W., & Schirgi, E. (2019). Digitalization and its influence on business model innovation. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(8), 1143–1160. DOI: https://doi.org/10.1108/JMTM-01-2018-0020
Youssef, A., Boubaker, S., Dedaj, B., & Carabregu-Vokshi, M. (2020). Digitalization of the economy and entrepreneurship intention. Technological Forecasting and Social Change, 120043. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2020.120043