ДОСЛІДЖЕННЯ РЕФОРМИ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ КИТАЙСЬКОЮ СИСТЕМОЮ ВІДКРИТОЇ ОСВІТИ
Анотація
Дослідження присвячене системній реформі управління Китайською системою відкритої освіти, яка функціонує за існуючою моделлю «дворівневої координації та чотирирівневого функціонування». Визначено низку системних недоліків як надмірну забюрократизованістю адміністративних ланок, що призводить до низької ефективності та затримок у реалізації політики; критичною нестачею автономії у низових освітніх закладів муніципального та повітового рівнів у питаннях набору студентів та інновацій; невідповідністю уніфікованих стандартів якості регіональним потребам; високим фінансовим навантаженням на студентів через багаторівневий механізм відрахування плати за навчання (низові ланки отримують лише близько 60% доходу), а також низьким визнанням професійних досягнень викладачів на місцях. Попередні дослідження лише частково вирішують ці проблеми, вказуючи на необхідність посилення лідерства, поєднання адміністративної та академічної влади, а також «деаміністрування». Однак вони не пропонують комплексної оптимізації крос-рівневої структури управління. Здійснено аналіз недоліків поточної моделі та розробка комплексного плану реформ. Ключова інновація полягає у впровадженні концепції «передача функцій нагору, реконструкція повноважень». Вона передбачає передачу функцій бізнес-керівництва Національного відкритого університету до новоствореного «Департаменту відкритої освіти» Міністерства освіти, що забезпечує відокремлення управління від власної освітньої діяльності. Цей крок дозволяє НВУ зосередитися на освітньому процесі та скасовує його частку близько 20% у платі за навчання, що є кореневою причиною високих цін. Реформа також передбачає інтеграцію місцевих відкритих університетів до провінційних адміністративних систем для підвищення визнання кваліфікації викладачів. Для забезпечення стабільності та захисту прав мільйонів студентів, які навчаються, пропонується дев'ятирічний перехідний період на основі принципу «старі правила для старих студентів, нові правила для нових». Результатом стане нова управлінська структура «Провінційна координація, трирівневе функціонування», спрямована на підвищення ефективності, автономії та якості відкритої освіти Китаю.
Посилання
Wang Lianxi, Lan Wenting (2022). Ecological Optimization of the Internal Governance Structure of the National Open University in the New Era. Journal of Continuing Education, № (10), p. 94-94.
Ma Ming (2024). Analysis on the Innovation of Internal Management System and Operational Mechanism of Provincial Open Universities in China. Journal of Tianjin Science & Technology, № (12), p. 14-25.
Ministry of Education of China. Higher Education Law of the People's Republic of China [EB/OL]. (2018-12-29). URL: http://www.moe.gov.cn/jyb_sjzl/sjzl_zcfg/zcfg_jyfl/202204/t20220421_620257.html
National Open University. National Open University: Forging Ahead in 45 Years, Striving for New Achievements. URL: http://edu.people.com.cn/n1/2024/0620/c1006-40260649.html
Ministry of Education of China. Notice of the Ministry of Education on Issuing the Comprehensive Reform Plan of the National Open University [J]. Bulletin of the Ministry of Education of the People's Republic of China. URL: http://www.moe.gov.cn/s78/A25/s8364/moe_877/201106/t20110602_120461.html
Chen Zhongyu (2024). The Core Essentials of Xi Jinping's Important Exposition on Governing the Party in accordance with Regulations. Journal of the Party School of the Central Committee of the Communist Party of China (National Academy of Political Administration). V. (02). P. 22-39.
Deng Hao, Chai Deyi, Yang Lili, Zhang Chunyan (2018). Research on the Evaluation of the Construction of Teaching Staff in Higher Vocational Colleges – Taking Accounting as an Example. China Management Informatization, (04), P. 200-201. DOI: https://doi.org/10.3969/j.issn.1673-0194.2018.04.097
Ding Xiaxia (2023). Construction of logistics professional teaching staff in universities and evaluation methods for representative achievements. Logistics Technology, (02), P. 164-168. DOI: https://doi.org/10.13714/j.cnki.1002-3100.2023.02.045
Fan Wei (2023). The answer paper of higher education institutions on the construction of a positive atmosphere and strict discipline in the new era against corruption. Chinese Higher Education. V. (11), p. 45-47.
Li Xue (2025), Strengthening supervision, discipline enforcement, and accountability to promote clean governance and combat corruption in higher education. Jilin Education. (14), P. 13-25.
Wang Xiaoyan (2021). Discussing the Work of Anti-Corruption and Integrity Promotion in Higher education institutions under the New Situation Journal of Liaoning Normal Higher education institution (Social Science Edition). V (12), p. 133-139.
Xia Ying (2023). The Four-Dimensional Interaction of Anti-Corruption and Integrity Work in Higher education institutions Journal of Jiangsu Higher education institution of Technology. V. (2), p. 18-31.
Yuanyuan Xia, Dongxu Qu, Nataliya Stoyanets and Hejun Zhao (2022). Policy evolution of personnel management in Chinese educational institutions: A comprehensive policy circle analysis. Problems and Perspectives in Management, 20(4), 544-559. DOI: https://doi.org/10.21511/ppm.20(4).2022.41
Wei, L., & Stoyanets, N. (2025). Management problems and measures to counter the qualitative development of open education in Northern Anhui province in China. Economy and Society, (78). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-78-6

