ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Ключові слова: штучний інтелект, переваги, застосування, досвід, маркетингова діяльність, підприємства, м’ясна промисловість

Анотація

В статті розглядаються питання застосування штучного інтелекту в маркетинговій діяльності підприємств м’ясної промисловості. Стратегічним завданням маркетингової діяльності підприємств м’ясної промисловості у сучасних умовах є повне використання маркетингового потенціалу для підвищення результативності, збільшення ринкової частки ринку, своєчасного задоволення потреб споживачів, забезпечення довгострокових конкурентних переваг за рахунок прийняття інноваційних маркетингових рішень. Саме штучний інтелект надає підприємствам м’ясної промисловості можливості – переваги у маркетинговій діяльності, зокрема, скорочення часу на аналіз і створення інформаційних баз даних від постачальників до залучення споживачів, революціонізується спосіб спілкування маркетологів зі своєю аудиторією та досягнення власних цілей, покращення й оптимізація традиційного маркетингового комплексу, який складається з «4P»: продукт, ціна, місце та просування. Обґрунтовано сучасний вплив штучного інтелекту на маркетинговий комплекс «4P» для підприємств м’ясної промисловості. Запропоновані актуальні напрями застосування штучного інтелекту (ШІ) для впровадження на підприємствах м’ясної промисловості на перспективу для підвищення рівня конкурентоспроможності на висококонкурентному м’ясному ринку. Штучний інтелект сприяє розвитку інноваційних маркетингових рішень, які базуються на використанні новацій у різних видах діяльності споживачів, компаній, ринків та активізує появу нових різновидів маркетингу, які доцільно застосовувати у практиці підприємств м’ясної промисловості. Сьогоднішній досвід використання штучного інтелекту у маркетинговій діяльності вже сприяє тому, що на підприємствах м’ясної промисловості знижуються витрати, підвищується контроль за якістю виробництва продукції та забезпечується безпека для споживачів, яка підтверджена дотриманням системи міжнародних стандартів ISO 9000, ISO 22000, ISO 14000 та інших.

Посилання

Гурчунова Є. Штучний інтелект в маркетингу: де його використовують та як впровадити його вже завтра. 2022. URL: https://aboutmarketing.info/internet-marketynh/shtuchnyy-intelekt-v-marketynhu-de-yoho-vykorystovuyut-ta-yak-vprovadyty-yoho-vzhe-zavtra/ (дата звернення: 26.10.2023).

Значення штучного інтелекту для покращення маркетингових стратегій. 2023. URL: https://outsourcing.team/uk/blog/smm-blog/yak-shtuchnij-intelekt-revolyutsionizuye-industriyu-marketingu/ (дата звернення: 26.10.2023).

Фостолович В.А. Штучний інтелект в сучасному бізнесі: потенціал, сучасні тренди та перспективи інтегрування у різні сфери господарської діяльності і життєдіяльності людини. Ефективна економіка. 2022. № 7. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2022_7_6

Штучний інтелект у бізнесі: переваги впровадження. АІconference. URL: https://aiconference.com.ua/uk/news/iskusstvenniy-intellekt-v-biznese-preimushchestva-vnedreniya-101410 (дата звернення: 27.10.2023).

Живцова Л.І. Штучний інтелект: сутність та перспективи розвитку. Український журнал будівництва та архітектури. 2023. № 3. С. 66–71. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujba_2023_3_11

Кузнецова А. Штучний інтелект в маркетингу: переваги і приклади використання. 2023. URL: http://web-promo.ua/ua/blog/shtuchnij-intelekt-u-marketingu-perevagi-i-prikladi-vikoristannya/ (дата звернення 28.10.2023).

Jarek K., Mazurek G. Marketing and artificial intelligence. Сentral European business review. 2019. Volume 8. Number 2. DOI: https://doi.org/10.18267/j.cebr.213

How to Design an AI Marketing Strategy. 2021. URL: http://hbr.org/2021/07/how-to-design-an-ai-marketing-strategy (дата звернення 27.10.2023)

Thiraviyam Т. (2018) Artificial Intelligence And The Future Of Marketing Computer Science and Engineering. URL: http://researchgate.net/publication/328580914_Artificial_intelligence_Marketing

The economic potential of generative AI. The next productivity frontier/ June 14. 2023. Report: URL: http://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/the-economic-potential-of-generative-ai-the-next-productivity

Nanayakkara, N. W. O. K. D. S. P. (2020). Application of Artificial Intelligence in Marketing Mix: A Conceptual Review. The Conference Proceedings of 11th International Conference on Business & Information ICBI, University of Kelaniya, Sri Lanka. ISSN 2465-6399, pp. 530–542.

Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra (2021) Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. Volume 1, Issue 1, April 2021. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002

Božidar Vlačić, Leonardo Corbo, Susana Costa Silva, Marina Dabić (2021) The evolving role of artificial intelligence in marketing: A review and research agenda. Journal of Business Research. Volume 128, May 2021, Pages 187–203. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.01.055

Ms. Priyanka Agarwal, Mr. Abhishek Singh Chauhan. (2020) Role of artificial intelligence in changing marketing trends (a review). International Journal of Scientific & Engineering Research. Volume 11, Issue 7, July-2020. ISSN 2229-5518.

AI Marketing: A Guide to Artificial Intelligence Marketing. July 22, 2022. URL: https://business.adobe.com/blog/basics/ai-marketing (дата звернення 28.10.2023)

Bryan Grover The Top 17 AI Tools for Marketers. May 12, 2023 URL: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-marketing-tools (дата звернення 28.10.2023)

Rebecca Riserbato AI Marketing – The Complete Guide. May 24, 2023. URL: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-marketing (дата звернення: 29.10.2023)

Бергер А.Д. Прийняття інноваційних маркетингових рішень на підприємствах харчової промисловості. Ринкова економіка: сучасна теорія і практика управління. 2023. Том 22 Вип. 1 (53). DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288739

Hurchunova YE. Shtuchnyy intelekt v marketynhu: de yoho vykorystovuyutʹ ta yak vprovadyty yoho vzhe zavtra [Artificial intelligence in marketing: where it is used and how to implement it tomorrow] 02.02.2022. Available at: https://aboutmarketing.info/internet-marketynh/shtuchnyy-intelekt-v-marketynhu-de-yoho-vykorystovuyut-ta-yak-vprovadyty-yoho-vzhe-zavtra/ (accessed: 26.10.2023)

The value of artificial intelligence to improve marketing strategies.10.08.2023. Available at: https://outsourcing.team/uk/blog/smm-blog/yak-shtuchnij-intelekt-revolyutsionizuye-industriyu-marketingu/ (accessed: 26.10.2023)

Fostolovych V.A. (2022). Shtuchnyy intelekt v suchasnomu biznesi: potentsial, suchasni trendy ta perspektyvy intehruvannya u rizni sfery hospodarsʹkoyi diyalʹnosti i zhyttyediyalʹnosti lyudyny. [Artificial intelligence in modern business: potential, modern trends and prospects for integration into various spheres of economic activity and human life] Efektyvna ekonomika, vol. 7. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2022_7_6

Artificial intelligence in business: benefits of implementation. АІconference. Available at: https://aiconference.com.ua/uk/news/iskusstvenniy-intellekt-v-biznese-preimushchestva-vnedreniya-101410 (accessed: 27.10.2023)

Zhyvtsova L.I. (2023). Shtuchnyy intelekt: sutnist ta perspektyvy rozvytku [Artificial intelligence: essence and development prospects]. Ukrayinskyy zhurnal budivnytstva ta arkhitektury, vol. 3, pp. 66–71. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ujba_2023_3_11

Kuznetsova A. Artificial intelligence in marketing: advantages and examples of use. 20.04.2023. Available at: http://web-promo.ua/ua/blog/shtuchnij-intelekt-u-marketingu-perevagi-i-prikladi-vikoristannya/ (accessed: 28.10.2023)

Jarek, K., Mazurek, G. (2019) Marketing and artificial intelligence. Сentral European business review. Volume 8. Number 2. DOI: https://doi.org/10.18267/j.cebr.213

How to Design an AI Marketing Strategy. 2021. Available at: http://hbr.org/2021/07/how-to-design-an-ai-marketing-strategy (accessed: 27.10.2023)

Thiraviyam Т. (2018) Artificial Intelligence And The Future Of Marketing Computer Science and Engineering. Available at: http://researchgate.net/publication/328580914_Artificial_intelligence_Marketing

The economic potential of generative AI. The next productivity frontier/ June 14. 2023. Report: Available at: http://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/the-economic-potential-of-generative-ai-the-next-productivity

Nanayakkara, N. W. O. K. D. S. P. (2020). Application of Artificial Intelligence in Marketing Mix: A Conceptual Review. The Conference Proceedings of 11th International Conference on Business & Information ICBI, University of Kelaniya, Sri Lanka. ISSN 2465-6399, pp. 530–542.

Sanjeev Verma, Rohit Sharma, Subhamay Deb, Debojit Maitra (2021) Artificial intelligence in marketing: Systematic review and future research direction. International Journal of Information Management Data Insights. Volume 1, Issue 1, April 2021. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jjimei.2020.100002

Božidar Vlačić, Leonardo Corbo, Susana Costa Silva, Marina Dabić (2021) The evolving role of artificial intelligence in marketing: A review and research agenda. Journal of Business Research. Volume 128, May 2021, Pages 187–203. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.01.055

Ms. Priyanka Agarwal, Mr. Abhishek Singh Chauhan. (2020) Role of artificial intelligence in changing marketing trends (a review). International Journal of Scientific & Engineering Research. Volume 11, Issue 7, July-2020. ISSN 2229-5518.

AI Marketing: A Guide to Artificial Intelligence Marketing. July 22, 2022. Available at: https://business.adobe.com/blog/basics/ai-marketing (accessed: 28.10.2023)

Bryan Grover The Top 17 AI Tools for Marketers. May 12, 2023. Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-marketing-tools (accessed: 28.10.2023)

Rebecca Riserbato AI Marketing – The Complete Guide. May 24, 2023. Available at: https://blog.hubspot.com/marketing/ai-marketing (accessed: 29.10.2023)

Berher A.D. (2023). Pryynyattya innovatsiynykh marketynhovykh rishenʹ na pidpryyemstvakh kharchovoyi promyslovosti [Making innovative marketing decisions at food industry enterprises]. Rynkova ekonomika: suchasna teoriya i praktyka upravlinnya, vol. 22 no. 1 (53). DOI: https://doi.org/10.18524/2413-9998.2023.1(53).288739

Переглядів статті: 93
Завантажень PDF: 280
Опубліковано
2023-11-30
Як цитувати
Пєтухова, О., & Бергер, А. (2023). ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ НА МАРКЕТИНГОВУ ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВ М’ЯСНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ. Київський економічний науковий журнал, (3), 129-134. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-3-19