EVENT-МАРКЕТИНГ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РИНКУ EVENT-ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

Ключові слова: event-послуга, event-ринок, event-маркетинг, маркетингові комунікації, персоналізація

Анотація

У статті систематизовано та узагальнено наукові підходи щодо змісту понять «event-послуга», «event-маркетинг», обґрунтовано зв’язок між ними. Було проаналізовано особливості вітчизняного ринку event-послуг в Україні, його поточний стан та тенденції розвитку, зокрема під час Ковід-пандемії та за умов воєнного стану. Встановлено, що event-маркетинг у складі ІМК дає змогу підприємствам більш ефективно здійснювати свою діяльність, підвищувати результативність функціонування та конкурентоспроможність на ринку. Було виявлено чинники, які стримують розвиток event-ринку в Україні. Встановлено, що український event-ринок з початку 2000-х зазнав значних трансформацій. 2020-2021 рр. стали викликом для всієї event-індустрії. Заборони, локдаун і невизначеність сценаріїв розвитку в усьому світі знизили кількість офлайн заходів до мінімуму, унаслідок чого значна кількість компаній зазнала збитків. Ці тенденції обумовили виникнення нових віртуальних рішень і як наслідок – нових можливостей на event-ринку. На фоні різкого скорочення обсягів ринку відбулося якісне зростання і переформатування, що включало технологічні інновації та інноваційні маркетингові рішення, тенденції розвитку яких дозволяють говорити про те, що онлайн-заходи зайняли свою нішу масових комунікацій і матимуть продовження після пандемії і по закінченню війни.

Посилання

Подієвий маркетинг як інструмент для розвитку сучасного бізнесу. URL: https://eba.com.ua/podiyevyj-marketyng-yak-instrument-dlya-rozvytku-suchasnogo-biznesu/

Мунтян І.В., Князєва О.В. Event-маркетинг в системі маркетингових комунікацій України. Економіка і суспільство. 2021. № 28. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/534/512

Цавкаєва Ю.В., Виноградова О.В. Актуальні проблеми становлення event-менеджменту в Україні. 2010. URL: http://www.rusnauka.com/35_OINBG_2010/Philologia/75885.doc.htm

Олексюк Г.В., Ангелко І.В., Самотіна. Н.С. Івент-індустрія: розвиток та проблеми в Україні. URL: https://re.gov.ua/re202003/re202003_120_OleksyukHV,AnhelkoIV,SamotiyNS.pdf

Казначеєва Л.М., Пінчук К.П. Event-ринок в Україні: тенденції розвитку. URL: http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/Zbirnyk_Filosofiya-podiyevoyi-kultury-2021.pdf#page=128

Гончаренко І.М. Сучасні тенденції та проблеми управління. Адаптація зарубіжного досвіду застосування івент-маркетингу в практиці вітчизняних підприємств. URL: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9154

Сєвонькаєва О.О. Івент-маркетинг в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. КНЕУ. С. 515–524. URL: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/4003/Syevonkayeva.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Ткачук О.В. Event – важлива складова сучасного PR. Маркетинг в Україні. 2010. № 1. С. 34–39. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu_2010_1_10

Івент-ринок України: поточний стан, тенденції, перспективи. URL: https://kontrakty.ua/article/118674

Кинута галузь. Двохмільярдна івент-індустрія виявилася нікому не потрібною. URL: https://thepage.ua/ua/exclusive/dvohmilyardnij-ivent-rinok-viyavivsya-nikomu-ne-potribnij

Як український ринок event-послуг переживає кризу 2020 року. URL: https://ubi-hall.com.ua/uk/2020/05/14/yak-ukrayinskyy-rynok-event-posluh-perezhyvaye-kryzu-2020-roku/

Багатомільйонна галузь економіки, яку ніхто не знає. URL: https://blogs.pravda.com.ua/authors/matvijchuk/602e578b89f89/

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: http://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2004/vvp/ind_vvp/ind_vvp_u/arh_indvvp.html

Об’єми рекламно-комунікаційного ринку 2023. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2023/ad-volume-2024.html

Podiievyi marketynh yak instrument dlia rozvytku suchasnoho biznesu [Event marketing as a tool for modern business development]. Available at: https://eba.com.ua/podiyevyj-marketyng-yak-instrument-dlya-rozvytku-suchasnogo-biznesu/

Muntian I. V., Kniazieva O. V. (2021) Event-marketynh v systemi marketynhovykh komunikatsii Ukrainy [Event marketing in the system of marketing communications of Ukraine]. Ekonomika i suspilstvo, no. 28. Available at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/534/512

Tsavkaieva Yu. V., Vynohradova O. V. (2010) Aktualni problemy stanovlennia event-menedzhmentu v Ukraini [Actual problems of the development of event management in Ukraine]. Available at: http://www.rusnauka.com/35_OINBG_2010/Philologia/75885.doc.htm

Oleksiuk H., Anhelko I., Samotina N. Ivent-industriia: rozvytok ta problemy v Ukraini [Event industry: development and problems in Ukraine]. Available at: https://re.gov.ua/re202003/re202003_120_OleksyukHV,AnhelkoIV,SamotiyNS.pdf

Kaznacheieva L. M., Pinchuk K. P., Event-rynok v Ukraini: Tendentsii rozvytku [Event market in Ukraine: Development trends]. Available at: http://knukim.edu.ua/wp-content/uploads/2021/02/Zbirnyk_Filosofiya-podiyevoyi-kultury-2021.pdf#page=128

Honcharenko I. M. Suchasni tendentsiï ta problemy upravlinnia. Adaptatsiia zarubizhnoho dosvidu zastosuvannia ivent-marketynhu v praktytsi vitchyznianykh pidpryiemstv [Modern trends and problems of management. Adaptation of foreign experience in the application of event marketing in the practice of domestic enterprises]. Available at: https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/9154

Sievonkaieva O. O. Ivent-marketynh v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii [Event marketing in the system of integrated marketing communications]. KNEU. Pp. 515–524. Available at: https://ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2010/4003/Syevonkayeva.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Tkachuk O. V. (2010). Event – vazhlyva skladova suchasnoho PR [Event is an important component of modern PR. Marketing in Ukraine]. Marketynh v Ukraïni, no. 1, pp. 34–39. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mvu_2010_1_10

Yvent-rynok Ukrayiny: tekushchee sostoianye, tendentsyy, perspektyvy [he event market of Ukraine: current state, trends, prospects]. Available at: https://kontrakty.ua/article/118674

Kynuta haluz. Dvokhmiliardna ivent-inustriia vyiavylasia nikomu ne potribnoiu [Abandoned industry. The two-billion-dollar event industry turned out to be unnecessary]. Available at: https://thepage.ua/ua/exclusive/dvohmilyardnij-ivent-rinok-viyavivsya-nikomu-ne-potribnij

Yak ukraiinskyi rynok event-posluh perezhyvaie kryzu 2020 roku [How the Ukrainian market of event services is going through the crisis of 2020]. Available at: https://ubi-hall.com.ua/uk/2020/05/14/yak-ukrayinskyy-rynok-event-posluh-perezhyvaye-kryzu-2020-roku/

Bahatomilionna haluz ekonomiky, yaku nikhto ne znaie [A multimillion-dollar sector of the economy that no one knows about]. Available at: https://blogs.pravda.com.ua/authors/matvijchuk/602e578b89f89/

Ofitsiinyi sait Derzhavnoi sluzhby statystyky Ukrainy [Official website of the State Statistics Service of Ukraine]. Available at: http://ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2004/vvp/ind_vvp/ind_vvp_u/arh_indvvp.html

Obiemy reklamno-komunikatsiinoho rynku 2023 [Volumes of the advertising and communication market in 2023]. Available at: https://vrk.org.ua/news-events/2023/ad-volume-2024.html

Переглядів статті: 25
Завантажень PDF: 22
Опубліковано
2024-10-02
Як цитувати
Ларіна, Я., & Діченко, А. (2024). EVENT-МАРКЕТИНГ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ РИНКУ EVENT-ПОСЛУГ В УКРАЇНІ. Київський економічний науковий журнал, (6), 86-92. https://doi.org/10.32782/2786-765X/2024-6-12