АНАЛІЗ СТАНУ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПРАТ «КИЇВСТАР»
Анотація
Одним із найважливіших напрямів вивчення особливостей господарської діяльності підприємства, особливо в умовах, коли ринок постійно розвивається і змінюється, є аналіз конкурентоспроможності підприємства. Важливість дослідження цієї теми полягає в тому, що високий рівень конкурентоспроможності підприємства є гарантом одержання високого прибутку. У сучасних умовах конкуренція є визначальним фактором впорядкування цін, стимулом інноваційних процесів (впровадження в виробництво нових винаходів та технологій). Вона сприяє витісненню з виробництва неефективних підприємств, раціональному використанню ресурсів. Тому постійне дослідження конкурентоспроможності є необхідним як для підприємства (для того щоб покращувати та підтримувати його позиції), так і для держави (для контролю відповідної галузі). У статті досліджено конкурентоспроможність ПрАТ «Київстар», розглянуто основні методи дослідження конкурентоспроможності, визначено основні показники фінансово-господарської діяльності ПрАТ «Київстар», проведено оцінювання конкурентоспроможності підприємства за методикою О.В. Маслюка, розраховано інтегральний показник конкурентоспроможності підприємства для досліджуваних періодів. Виявлено, що у 2023 році компанія «Київстар» веде активну економічну діяльність та з кожним роком збільшує кількість своїх клієнтів шляхом позиціонування себе як провідного оператора мобільного зв’язку з найкращим покриттям на всій території України.
Посилання
Історія розвитку «Київстар». URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80
Гранатуров В.М. Управління конкурентоспроможністю оператора телекомунікацій: навч. посіб. ; Одес. нац. акад. зв’язку ім. О.С. Попова. Київ : Кафедра, 2013. 255 c.
Жовновач Р.І. Теоретико-методологічні підходи до оцінки конкурентоспроможності підприємств. Кіровоград : КНТУ. Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки. 2011. С. 106–113. URL: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_19_ekon/stat_19/14.pdf
Кузьмін О.Є., Чернобай Л.І., Романко О.П. Методи аналізування конкурентоспроможності підприємств. Науковий вісник НЛТУ України. 2011. Випуск 21.10. С. 159–166.
Рибницький Д.О., Городня Т.А., Львівська К.А. Сучасні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Науковий вісник НЛТУ України. 2010. Вип. 20. 9. С. 227–230. URL: http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/20_9/227_Rybnycki_NV_20_9.pdf
Фінансова звітність ПрАТ «Київстар», 2021-2023 рр. URL: https://clarity-project.info/edr/21673832/finances?current_year=2023
Маслюк О.В. Методичні підходи до оцінювання конкурентоспроможності підприємства. Фінанси і кредит. 2017. № 1. С. 57–61.
Сіменко І.В. Аналіз господарської діяльності: навчальний посібник / за заг. ред. І.В. Сіменко, Т.Д. Косової. Київ : Центр учбової літератури, 2013. 384 с.
Могилевська О.Ю., Слободяник А.М., Сідак, І.В. Вплив штучного інтелекту на українську і міжнародну економіку. Київський економічний науковий журнал. 2023. № 1. С. 45–52.
Сидоренко О.В., Могилевська О.Ю., Слободяник А.М., Бігдай В.П. Використання штучного інтелекту у формуванні довіри споживача в електронній комерції. Київський економічний науковий журнал. 2024. № 4. С. 216–222.
Istoriia rozvytku «Kyivstar». Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B8%D1%97%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80
Hranaturov V. M. (2013) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu operatora telekomunikatsii: navch. posib.; Odes. nats. akad. zviazku im. O.S. Popova. Kyiv: Kafedra, 255 s.
Zhovnovach R. I. (2011) Teoretyko-metodolohichni pidkhody do otsinky konkurentospromozhnosti pidpryiemstv. Kirovohrad: KNTU. Naukovi pratsi Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Ekonomichni nauky. S. 106–113. Available at: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_19_ekon/stat_19/14.pdf
Kuzmin O. Ye., Chernobai L. I., Romanko O. P. (2011) Metody analizuvannia konkurentospromozhnosti pidpryiemstv. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy. vypusk 21.10. S. 159–166.
Rybnytskyi D. O., Horodnia T. A., Lvivska K. A. (2010) Suchasni pidkhody do otsiniuvannia konkurentospromozhnosti pidpryiemstva. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy. vyp. 20. 9. S. 227–230. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/20_9/227_Rybnycki_NV_20_9.pdf
Finansova zvitnist PrAT «Kyivstar», 2021-2023 rr. Available at: https://clarity-project.info/edr/21673832/finances?current_year=2023
Masliuk O. V. (2017) Metodychni pidkhody do otsiniuvannia konkurentspromozhnosti pidpryiemstva. Finansy i kredyt. no. 1. S. 57–61.
Simenko I. V. (2013) Analiz hospodarskoi diialnosti: navchalnyi posibnyk / za zah. red. I.V. Simenko, T.D. Kosovoi. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury. 384 s.
Mohylevska O. Yu., Slobodianyk A. M., Sidak I. V. (2023) The impact of artificial intelligence on the Ukrainian and international economy. Kyiv Economic Scientific Journal, no. (1), s. 45–52.
Sidorenko O. V., Mohylevska O. Yu., Slobodianyk A. M., Bigday V. P. (2024) The use of artificial intelligence in building consumer confidence in e-commerce. Kyiv Economic Scientific Journal, no. (4), s. 216–222.